محموله‌ قاچاق پرندگان شکاری کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این مطلب به سیناپرس گفت: این محموله پرنده از یک شناور درحین خروج از آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس توسط گشت منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین متوقف گردید و پس از اطلاع رسانی به یگان حفاظت محیط زیست استان و دیر با نیابت قضایی از شناور توقیفی بازرسی و کشف شد.

به گفته فرهاد قلی نژاد، شناور یادشده و سرنشینان آن برای بازجویی ها و اقدام های اولیه تحویل نیروهای امنیتی و انتظامی شده اند و مراحل قضایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند حاصل همکاری متقابل و تنگاتنگ یگان حفاظت محیط زیست بوشهر و دیر، با دستگاه های همکار همچون منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین و دستگاه امنیتی و انتظامی استان است که از همکاری همه دستگاه ها و ارگانهای مربوط در جلوگیری از قاچاق پرندگان شکار تقدیر می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: پرندگان شکاری همه ساله از اواخر شهریورماه تا اواخرآذرماه مورد توجه متخلفین شکار و صید برای زنده گیری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم این جانوران قرار داشته و نقش مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت ها و آفات دارند حضور و بقا نسل آنها از اهمیت وافری برخوردار است.

گفتنی است، پرندگان شکاری از جمله گونه های در معرض خطر انقراض بوده که تجارت آنها مشمول کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض سایتیس cites ) ) است بنابراین هرگونه زنده گیری و انتقال آنها بین کشورها ممنوع و نیازمند مجوزهای کنوانسیون مذکور است و وفق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران هرگونه زنده گیری، شکار و فروش پرندگان شکاری ممنوع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا