ایران، میزبان المپیادهای جهانی کامپیوتر و زیست‌شناسی شد

حسن ساعی دهقان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای برگزاری رویدادهای بین‌المللی علمی در کشور و با توجه به برگزاری موفق دو المپیاد جهانی فیزیک دانش آموزی سال 2007 میلادی و المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک در سال 2009 میلادی، پس از تقاضای جمهوری اسلامی ایران با میزبانی کشورمان برای المپیاد کامپیوتر در سال 2017 موافقت شد.

وی با بیان اینکه در بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2017 بیش از 80 کشور شرکت خواهند کرد، ادامه داد: پس از تائید میزبانی ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر، برگزاری این المپیاد به همت وزیر آموزش و پرورش در هیات وزیران در سال 1392 به تصویب رسید.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان تصریح کرد: مطابق تصویب هیات وزیران در اولین گام، شورای راهبردی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 در وزارت آموزش و پرورش به ریاست وزیر و با حضور معاون پشتیبانی وزارتخانه، رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان تشکیل شد و قرار است در جلسات آینده از شهرداری تهران، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی دعوت به عمل آمده تا نمایندگانی به این کمیته معرفی کنند.

وی افزود: این شورا که تاکنون سه جلسه داشته، درباره نحوه برگزاری المپیاد و چگونگی اجرا تصمیم گیری می‌کند که در آخرین جلسه مصوب شد کمیته اجرایی به ریاست معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تشکیل شود تا چارت مسابقه نهایی شده و به تصویب برسد.

 

تهران، میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2017 میلادی

معاون دانش‌پژوهان جوان سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2017 میلادی، شهر تهران و یکی از دانشگاه‌های بزرگ خواهد بود، خاطرنشان کرد: قرار است که در سال آینده میلادی هیاتی از ایران به مسابقات جهانی کامپیوتر اعزام شوند تا تجربیات لازم را برای میزبانی المپیاد کسب کنند.

برگزاری چند مسابقه برنامه نویسی دانش آموزی در کشور

وی تاکید کرد: به بهانه برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2017 میلادی، چند مسابقه برنامه نویسی دانش آموزی در کشور برگزار خواهد شد تا درنهایت تیمی که به نمایندگی ایران در المپیاد شرکت می‌کند، از یک فرآیند علمی بیرون بیاید و از سوی دیگر یک جنب و جوش علمی نیز در مدارس کشور ایجاد شود.

شیراز میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی در سال 2018

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در ادامه با بیان اینکه در سال 2018 میلادی نیز ایران میزبان بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی خواهد بود، به پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برگزاری این المپیاد هم به تصویب هیات وزیران رسیده و امسال هم قطعی بودن برگزاری المپیاد در شورای راهبردی المپیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش تائید شد.

وی افزود: البته وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد با توجه به نوع مخاطبان و شرکت کنندگان، میزبان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی شهر شیراز باشد. بنابراین بزودی کمیته راهبردی این المپیاد نیز تشکیل خواهد شد.

 

پیشنهاد میزبانی المیپاد جهانی فیزیک در سال 2023

ساعی دهقان با بیان اینکه رویداد المپیاد جهانی زیست شناسی خیلی پیچیده تر از المپیاد جهانی کامپیوتر است، تصریح کرد: در المپیاد زیست شناسی به آزمایشگاه‌های بسیار پیچیده در انواع مختلف نیاز است و باید از هم اکنون به فکر تهیه آنها باشیم؛ اما برگزاری المپیاد کامپیوتر بسیار ساده و تنها ابزار آن رایانه است.

معاون دانش پژوهان جوان سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در پایان از پیشنهاد ایران برای میزبانی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در سال 2023 به کمیته بین‌المللی برگزاری این المپیاد خبر داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا