۱۲ اثر فاخر قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شود

 حجت الاسلام سیدحسن طیب حسینی دبیر بخش حوزوی از اضافه شدن مراکز وابسته به دفتر آیت الله جوادی آملی ظرف روزهای آینده به نمایشگاه خبر داد و افزود: امسال دومین سال پیاپی ست که شاهد حضور دفاتر آیات عظام در نمایشگاه قرآن کریم هستیم. امسال نیز میزبان ۵ دفتر هستیم که البته برخی از آنها در قالب موسسات حضور یافتند که موسسه آل البیت از مراکز وابسته به دفترآیت الله العظمی سیستانی و همچنین آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و موسسه یاسین از مراکز وابسته به آیت الله العظمی شبیری از جمله آنها هستند. به گفته او مهم ترین خدماتی که در این مراکز اتفاق می افتاد ارتباط موثر دفاتر با عامه مردم، پاسخ به سوالات و شبهات، … و ارائه محصولات است.

دبیر بخش حوزوی از پیش بینی ۳۵ برنامه برای بخش حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آثار مکتوب حوزوی که شامل کتاب، پایان نامه، جزوات، مقالات و نرم افزارهای قرانی ست بخش پراستقبال و پررونق ما بخش مشاوره است که سابقه آن به نخستین سال های راه اندازی نمایشگاه قرآن بر می گردد. خوشبختانه با تدابیر مدیریت نمایشگاه قرآن، فضای محیط حوزوی دو برابر شده و تعداد نفرات هم به همین میزان افزایش یافته است. سیاست، دعا، حدیث، خانواده، تربیت، سبک زندگی وازدواج از جمله مهم ترین محورهایی است که درباره آنها مشاوره صورت می گیرد.

وی با اشاره به  استقرار ۳۰ نفر از مشاران در بخش حوزوی تصریح کرد: برای افزایش این میزان به ۷۵ نفر که در ابتدا درنظرگرفته شده بود نیازمند امکاناتی هستیم که از جمله آنها مکان ارائه خدمات است.

به گفته او برخلاف انتشار گزینشی فراخوان برای شرکت در نمایشگاه قرآن بیش از ۱۵۵ موسسه برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که به علت کمبود فضای فیزیکی و امکانات تنها ۸۰ درخواست تایید شده و مابقی رد شده است. بدیهی است در صورتی که امکانات از سوی نمایشگاه فراهم شود مابقی نیز امکان حضور خواهند داشت.

وی خواهان جانمایی ویژه برای بخش مفهومی در نمایشگاه قرآن کریم شد و تصریح کرد: بخش های حوزوی، آموزش و پرورش، دانشگاهی، محافل و مراسم و هنری  دارای مخاطب خاص هستند و  اغلب فرهیختگان، دانشجویان و استادان را شامل می شود. از این رو باید تدبیری شود که دسترسی راحت تر باشد و از حالت جزیره ای خارج شود.

وی گفت: دراجرای برنامه ها نیازمند مشارکت نهادها هستیم  اصول این نمایشگاه برپایه خدمات رسانی پایه گذاری شده است. به طور طبیعی ورود هر یک از نهادها مستلزم دریافت خدمات است و این نیازمند تدبیر جدیدی است. امسال تدبیرخوبی صورت گرفت و به نظر می رسد در خواست مشارکت  از نهادها و مراکز مهم کشور کار به سزایی بود، مثلا در بخش حوزوی مقدمات حضور حوزه علمیه فراهم شد که می تواند زمینه ساز اتفاقات مثبتی باشد در عین حالی که بخشی از توقعات از ارشاد کاسته شد و نهادها به طور مستقل تری حضور یافتند.

طیب حسینی ابراز امیدواری کرد که بخش حوزوی بتواند با همکاری دیگر بخش های مفهومی از جمله بخش دانشگاهی مراسم تجلیل از نخبگان قرانی را به بهترین نحو ممکن در نمایشگاه برگزار کند.

وی همچنین از رونمایی ۱۲ اثر قرآنی فاخر موسسات حوزوی و قرآنی طی روزهای آینده خبر داد و افزود: نرم افزار، سایت و اطلاع رسانی، نشریه و کتاب از جمله زمینه هایی است که این آثار در رابطه با آنها رونمایی می شود.

 طیب حسینی افزود: طی مراسمی از نرم افزاری رونمایی می شود که  شبکه های اجتماعی را به صورت وسیع و بدون محدودیت های فعلی در اختیار شهروندان قرار می دهد. هدف از این کار نیز گسترش موارد فرهنگی و قرآنی فضاهای اجتماعی است. به عنوان مثال برداشته شدن محدودیت ارسال پیام های گروهی در شبکه اجتماعی واتس اپ یکی از این موارد است.

استفاده از هوش مصنوعی برای ارسال پیام ها از دیگر ظرفیت های این نرم افزار قرآنی است که برای تمامی شبکه های اجتماعی از جمله، واتش اپ، تلگرام، وایبر و فیس بوک قایلیت اجرا دارد. این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و امکان دسترس به آن از طریق سایت حوزه امکان پذیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا