ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نیازهای کشور در شرایط کنونی، افزایش رونق اقتصادی، افزایش میزان تولید و کارآفرینی است.، به همین دلیل ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم برای اشتغال و کارآفرینی برای احاد مختلف جامعه به خصوص جوانان ضروری است.

در این راستا دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز با داشتن دانش، توانمندی‌ها و ظرفیت های بسیاری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی در قالب تفاهم نامه ای قدم برداشته اند.

این تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با هدف اشتغال‌ز‌ایی و کارآفرینی، تقویت پیوندهای علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی در سطوح ملی و بین‌المللی در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی نیز منعقد شد.

گفتنی است، تفاهم‌نامه در خصوص راه اندازی مرکز جامع مشاوره تخصصی و راهبری شغلی در همه شاخه‌ها، گرایش های تحصیلی و رسته های شغلی در حوزه علوم کشاورزی (زراعت، باغبانی، دامپروری)، منابع طبیعی و محیط زیست در راستای خدمت رسانی به جامعه دانش آموختگان دانشگاهی و سایر متقاضیان مرتبط با این حوزه ها اشاره دارد.

همچنین در حوزه آموزشی نیز هدف از این تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی و همچنین ارایه خدمات تخصصی در حوزه علوم کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است. همکاری مشترک در خصوص تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی ـ کاربردی و تولیدی در راستای ایده پردازی، بهبود و ارتقای فضای کسب و کار، همچنین مستندسازی، چاپ مقالات علمی و پژوهشی از دیگر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا