از طرح‌های اشتغال‌زایی سیستان و بلوچستان بازدید شد

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون، با همراهی عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی ضمن سفر به استان سیستان و بلوچستان از آخرین وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و طرح‌های تعاون و اشتغال روستایی در این منطقه بازدید کردند.

بازدید و بهره‌برداری از طرح‌های مهم تولیدی و صنعتی در استان

در جریان این بازدید عصارزاده با حضور معاونین توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده محترم مردم شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی از ایستگاه پمپاژ طرح آبیاری دشت سیستان در منطقه سیستان و بلوچستان شهرستان زهک بازدید نمود.

این طرح که با ظرفیت پمپاژ ۱۴/۲ متر مکعب در ثانیه نواحی هیرمند و زهک به مساحت ۱۸۰۰۰ هکتار را آبرسانی می‌کند، یکی از طرح‌های موثر در رونق اقتصادی این منطقه است که با حمایت بانک توسعه تعاون به بهره‌برداری رسیده است.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در جریان این سفر دوروزه، ضمن بازدید از طرح در حال ایجاد واحد متمرکز تأمین مواد اولیه، رنگ‌ریزی، تولید، احیا و صادرات فرش دست‌باف و روفرشی سیستان گفت: همکاران ما در بانک توسعه تعاون باور دارند استفاده از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی تعاونی‌ها، مؤثرترین راه کاهش نرخ بیکاری، ایجاد عدالت اقتصادی متوازن در نواحی مختلف کشور و ارتقای سطح رفاه عمومی است. بر همین اساس نیز تمام تلاش بانک توسعه تعاون تأمین مالی سهل و سریع تعاونی‌ها در سراسر کشور است.

در این راستا واحدهای تولیدی استان شریف سیستان و بلوچستان نیز یکی از اولویت‌های ما است که به یاری خدا بیش‌ازپیش با توجه ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. در جریان این سفر، همچنین از کارخانه فرآوری مس گیتی مهر روشنا نیز بازدید به‌عمل آمد.

عیسی منصوری در این بازدید که با همراهی عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون و مسئولان استانی انجام شد، با ابراز خرسندی از اجرای طرح‌های اثربخش در استان، نقش هماهنگی و هم‌افزایی مدیران سیستان و بلوچستان را در پیشبرد برنامه‌ها مطلوب و مهم ارزیابی کرد.

وی به نقش اثرگذار بانک توسعه تعاون در توسعه اقتصادی و عملیاتی‌سازی طرح‌های موثر اقتصادی در استان اشاره کرده و افزود: عملکرد بانک توسعه تعاون در استان تا کنون بسیار قابل توجه و شایسته قدردانی بوده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

لازم به توضیح است که کارخانه فرآوری مس گیتی مهر روشنا با ظرفیت اسمی و تولید ۱۰۰۰ تن پودر مس و ۷۰۰ تن کاتد مس در ناحیه صنعتی نصرت آباد در حال اجرا است.

مرحله اول سرمایه‌گذاری این واحد فرآوری مس، 270 میلیارد ریال است که ۱۵۰ میلیارد ریال آن از محل منابع تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با عاملیت بانک توسعه تعاون تامین می‌شود.

اشتغال پیش‌بینی شده در این واحد پس از بهره‌برداری و‌ بر اساس آخرین اصلاحیه جواز تاسیس ۱۸۴ نفر خواهد بود.

حضور در جلسه کارگروه اشتغال استان

در جریان این بازدیدهای منطقه‌ای از طرح‌های تولیدی و اقتصادی در منطقه سیستان و بلوچستان، جلسه کارگروه اشتغال استان نیز برگزار گردید.

در این جلسه که به ریاست موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و با حضور هیات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید، عصار زاده عضو هیات مدیر بانک توسعه تعاون ضمن معرفی بیشتر ظرفیت‌های بانک، از آمادگی بانک توسعه تعاون جهت مشارکت در طرح‌های اشتغال‌زایی و کمک به توسعه و ایجاد اشتغال در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

همچنین در این جلسه دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خدمات بانک توسعه تعاون در استان سیستان و بلوچستان تقدیر و قدردانی نمود.

بررسی عملکرد شعب استان سیستان و بلوچستان در بازدید از شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون

گفتنی است در جریان سفر، عصارزاده به اتفاق معاون عملیات بانکی و مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، همچنین مدیر امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون از شعب مرکزی، وحدت و زابل زاهدان بازدید نموده و در جلسه‌ای با حضور روسای شعب، عملکرد آنها در سال جاری نسبت به برنامه ابلاغی را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدارها پیرامون مسائل و مشکلات شعب، بحث و تبادل نظر شده و راهکارهای لازم جهت پیشبرد اهداف عالیه بانک از سوی مدیران مسوول ارائه گردید.

بازدید از کارخانجات ریسندگی و بافندگی زابل، افتتاح اولین مجموعه آب درمانی استان نیز در زاهدان، افتتاح مجموعه بزرگ غذایی با اشتغال برای 10 نفر جوان جویای کار در زاهدان و حضور در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان در زاهدان از دیگر برنامه‌های عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در این سفر دوروزه بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا