مهلت فروش تیک تاک تمدید نمی شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مهلت تیک تاک برای فروش سرویس های این اپلیکیشن در آمریکا را تمدید نمی کند. او در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد این شرکت فقط تا ۱۵ سپتامبر(۲۵ شهریور) فرصت دارد تا یک خریدار بیابد.

او در این باره گفت: منتظریم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. تیک تاک تعطیل یا فروخته می شود. بنابراین به دلایل امنیتی تیک تاک را در این کشور تعطیل می کنیم یا آنکه فروخته می شود. من مهلت فروش را تمدید نمی کنم. پایان مهلت ۱۵ سپتامبر است.

این درحالی است که بلومبرگ فاش کرده بود مقامات کاخ سفید تصمیم دارند مهلت فروش تیک تاک را تمدید کنند تا بایت دنس (شرکت مادر این اپ) زمان بیشتری برای بررسی قوانین صادرات فناوری تصویب شده در چین داشته باشد. این قوانین که در ۲۸ آگوست تصویب شده، مذاکرات فروش تیک تاک را سخت تر کرده زیرا طبق آن شرکت های فناوری چینی باید قبل از تجارت با شرکت های خارجی اجازه مخصوص دریافت کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ منبع آگاه از امر فاش کرد دولت چین مخالف فروش اجباری  سرویس های تیک تاک در آمریکا است و ترجیح می دهد این اپ در کشور مذکور تعطیل شود.

در حال حاضر شرکت بایت دنس مشغول مذاکره برای فروش سرویس های گفته شده به خریداران احتمالی(مایکروسافت و اوراکل) است.

مقامات چینی معتقدند فروش اجباری این سرویس ها سبب می شود بایت دنس و چین در مقابل فشارهای  آمریکا ضعیف به نظر برسند.

البته بایت دنس در بیانیه ای به این خبرگزاری ادعا کرد دولت چین هیچ گاه پیشنهاد تعطیلی تیک تاک در آمریکا یا بازارهای دیگر را مطرح نکرده است.

 اما وزرای بازرگانی و امور خارجه چین دراین باره اظهار نظری نکرده اند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا