اثر هنری گرانقیمت جهان برای سومین بار دزدیده شد

برای بار سوم یک اثر هنری از موزه ای در هلند به سرقت رفته است. سارقان در ساعت 3.30 بامداد چهارشنبه گذشته به  موزه Hofje van Mevrouw van Aerden  وارد شدند، و تابلو دو پسر در حال خندیدن با یک لیوان نوشیدنی را به سرقت بردند.

در سال 1988  نقاشی هالس به طرز چشمگیری در کنار نمای جنگل و گل سنجد از موزه Jacob van Ruisdael ربوده شد (همچنین در قرن 17) . تاریخ پس از آن تکرار شد و همان تابلو در سال 2011 دزدیده شد، بنابراین یک سرقت دیگر در دنیای هنر رخ داد . باز پس‌گیری نقاشی های دزدیده شده برای اولین بار 3 سال و 6 ماه طول کشید.

بیانیه منتشر شده توسط پلیس هلند می گوید: «تحقیقات گسترده ای در مورد سرقت آغاز شده است. متخصصان مختلف مانند بازرسان پزشکی قانونی، بازرسان تاکتیکی، کارشناسان سرقت هنری از بخش تحقیقات ملی و پلیس در تیم اصلی در این تحقیق با هم همکاری می کنند.»

گزارش شده است که به دنبال سرقت قبلی، امنیت در موزه Hofje van Mevrouw van  Aerden افزایش یافته است. یکی از اعضای ستاد، بازدیدکنندگانی را که مایل به دیدن گرانترین آثار این موسسه هستند همراهی می‌کند. در شب مورد نظر زنگ خطر به صدا درآمد، اما به موقع به موزه نرسیدند. 

به نظر می رسد در حالی که درب هنوز قفل بوده مجرمان در ساعات اولیه فرصت پیدا کرده و مکان آن نقاشی را کاملاً تحت نظر داشته‌اند. گامشو از صحنه برند گالری آرتور معتقد است که یک فضای خشن مالی باعث شده است که موزه های کوچک در تامین امنیت خود ناتوان باشند. به نظر می رسد سارقین چنین حملاتی را بسیار ساده انجام می دهند.

کارشناسی به نام برند که مامور یافتن این نقاشی شده است در طول کار خود یک نقاشی دزدیده شده پیکاسو، یک مجموعه شعر فارسی قرن پانزدهم، حلقه دوستی گم شده اسکار وایلد و سایر آثار برجسته را نجات داده است. او به دلیل ماجراهای متعدد خود،  ایندیانا جونز هنر، یعنی بازیاب هنر لقب گرفته است. حدس او در مورد این اثر هالس که دزدیده شده این است که به دستور یک دزد ارشد این کار انجام شده است.

چنین اثری ممکن است در موقعیت عجیبی قرار گیرد و داوطلبانه به موزه بازگردانده شود. بعضی از سارقان آثار هنری در دادگاه، آثار دزدیده شده را داوطلبانه به موزه برمی‌گردانند. برند معتقد است مجرمان برجسته این نوع آثار هنری را سرقت می‌کنند، زیرا آنها فکر می کنند که می‌توانند با استفاده از این کار خودشان باز این تابلوها را از دولت هلند خریداری کنند.

فرانس هالس که در دهه 1580 متولد شد، به خاطر ایجاد نمادین خنده در تابلوها (1624) مشهور است. وب سایت هالس می نویسد او  به دلیل نقاشی هایی که با قلم مو کشیده، معروف شده و در تکامل پرتره گروهی قرن 17 نقش مهمی داشته است.

آنها مکان قرار گیری نقاشی و شواهد موجود در آنجا را به دقت بررسی کردند. با یک تابلوی نقاشی کلاسیک دیگر به نام: باغ پارسونجی در نوینن در بهار 1884  از ون گوگ – که در ماه مارس از موزه سینگر لارن به سرقت رفته است، به نظر می رسد که سارقان آثار هنری سرنخ های زیادی باقی گذاشته‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا