آیا درد مفاصل می تواند از عوارض کرونا در مبتلایان به این بیماری باشد؟

مردی 40 ساله هستم و دراین دوران شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شدم. هیچ بیماری زمینه ای نداشتم و در تست نهایی ابتلا به کرونا مشخص شد که بهبود پیدا کرده ام. اما درد مفاصل دارم . آیا درد مفاصل می تواند از عوارض کرونا و یا داروهای مورد استفاده در مبتلایان باشد؟

به طور کلی، عفونت های ویروسی تنفسی می توانند باعث درد و التهاب مفاصل شوند. به همین ترتیب علائم اسکلتی- عضلانی طی عفونت های ویروس کرونا مانند سایر عفونت های تنفسی می توانند رخ دهند.

در مورد کووید- 19، در 15 درصد بیماران، درد مفاصل و در 44 درصد موارد نیز دردهای عضلانی گزارش شده است. در برخی از مطالعات دیگر نیز، از دردهای مفصلی- عضلانی به عنوان یکی از علائم بیماری کووید- 19 اشاره شده است که حدود 10 تا 15 درصد بیماران و حتی در برخی مطالعات تا 19 درصد افراد، آن را تجربه کرده اند.

 در رابطه با عوارض عضلانی و مفصلی داروهای مصرفی، در برخی موارد ضعف عضلانی، در اثر استفاده از داروهای هیدروکسی کلروکین ایجاد می شود. 

درنهایت  به نظر می رسد دردهای مفاصل و عضلات از علائم عفونت های مرتبط با خانواده ویروس های کرونا است با این حال، آنچه که از مطالعات بر می آید این است که سهم درد های عضلانی در بیماران مبتلا به کووید- 19 نسبت به دردهای مفصلی بیشتر است.

همچنین توصیه می شود برای اطمینان بیشتر با پزشک تان موضوع را بررسی کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا