استقرار ۵۰ شرکت در نخستین پارک ملی صنایع فرهنگی

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی در گفت وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت شرکت های مستقر در این پارک، از استقرار ۵۰ شرکت در نخستین پارک ملی صنایع فرهنگی خبر داد.

وی توضیح داد: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با توجه به نیازهای کشور در تامین درآمد با استفاده از منابع جدید، در سال ۱۳۹۷ با مجوز وزارت علوم تاسیس شد و به عنوان یک پارک تخصصی فعالیت خود را در حیطه فرهنگ و حوزه علوم انسانی آغاز کرد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری ‌های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: قرار است الگویی توسط این مجموعه ارائه شود تا با کمک آن بتوانیم روی بخش فرهنگ هم به عنوان یک بخش مولد و درآمدزا در کشور فکر کنیم.

 تقاضاها برای استقرار در این پارک بسیار است

وی گفت: باوجود تقاضاهای زیاد برای استقرار در این پارک اما به دلیل مضیقه مکانی که با آن روبه رو بودیم، محدودیت هایی داشتیم و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ شرکت که در شاخه های مختلف رسانه های دیداری، شنیداری، گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و فرهنگ و دین فعالیت می کنند را در این نهاد جای داده ایم. البته در آینده ممکن است موضوعات گسترش پیدا کند.

 ایمانی خوشخو یادآور شد: از آنجا که، طبق قوانین، پارک ها می توانند از شرکت های مستقر در حوزه های مختلف حمایت کنند. این پارک علاوه بر حمایت از شرکت های مستقر در برخی از شاخه هایی که در گستره ملی در زمره وظایف ما می گنجد هم فعالیت هایی انجام داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا