ایران تنها کشور خاورمیانه در تولید واکسن

سید محسن زهرایی، با اشاره به جایگاه علمی و پزشکی ایران در منطقه و جهان، گفت: تنها دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در جهان قادر به تولید واکسن هستند.

وی با عنوان این مطلب که ایران تنها کشور در خاورمیانه است که قابلیت تولید عمده واکسن‌ها را دارد، افزود: عمده واکسن‌هایی که در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار دارند، تولید داخل هستند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: همین توانمندی در تولید عمده واکسن‌ها، باعث شده تا امکان تولید واکسن آنفلوانزا و کووید ۱۹ نیز در کشور فراهم شود.

زهرایی در خصوص تازه‌ترین نتایج تولید واکسن کرونا در جهان و کشورمان، گفت: تولید واکسن فرایند پیچیده ای دارد و نیازمند مطالعات بالینی متعددی است تا به مرحله تولید برسد.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است بشنویم کشوری مدعی تولید واکسن کرونا شده است که باید نتایج آن ثابت شود. اینگونه نیست که ادعایی مطرح کنیم، بعد نتوانیم اثرگذاری واکسن را نشان دهیم. بنابراین، برای تولید واکسن کووید ۱۹، لازم است که زمان بیشتری صرف شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افزود: همین وضعیت در کشور ما وجود دارد و چند شرکت دانش بنیان و مراکز دانشگاهی مشغول کار بر روی تولید این واکسن هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا