مطالعه ارتباط تکاملی دایناسور ، کروکودیل و پرندگان

یک محقق ژاپنی که به پژوهش در رابطه با تمساح ها می پردازد ، به منطقه شمالی استرالیا سفر کرده تا بتواند ارتباط بین تمساح های امروزی ، دایناسورها و پرندگان را به اثبات برساند .

ریوجی تاکاساکی (Ryuji Takasaki) از پژوهشگران تمساح ها از دانشگاه هوکایدوی (Hokkaido University) ژاپن بر اساس نظریه داروین به مقایسه فسیل های موجود دایناسورها با آنچه در معده تمساح ها پیدا می شود ، پرداخت .

تاکاساکی در یک مصاحبه خبری در رابطه با پژوهش های خود اعلام کرد : " من شخصا اعتقاد دارم که تمساح ها را برای هضم غذای خود سنگ می خورند . "

لازم به توضیح است که این پژوهشگر ژاپنی در حال بررسی این مساله است که آیا دایناسورها ، پرندگان و تمساح ها برای هضم بهتر غذای خود از سنگ استفاده می کردند یا این عمل ، نتیجه تکامل این جانوران است .

ریوجی تاکاساکی در ادامه اظهارات خود چنین توضیح می دهد : " ما می خواهیم بدانیم اگر دایناسورها ، پرندگان و تمساح ها ، هر سه از این روش برای هضم غذای خود استفاده می کنند ، آیا این سیستم از تمساح آغاز شده و سپس در دایناسورها و پرندگان تکامل پیدا کرده است یا نه ؟ و آیا  مساله و داستان دیگری برای این عادت غذائی وجود دارد ؟ " .

بر اساس گفته های تاکاساکی ، پژوهشگران و دانشمندان بسیاری این فرضیه را مطرح کرده اند  که تمساح ها اجداد تکاملی پرندگان محسوب می شوند .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا