خون بند ناف می‌تواند بیش از ۸۰ نوع بیماری را درمان کند

احمدرضا فیروزی در گفت و گو با ایسنا، گفت: نمایندگی بانک خون بندناف البرز از سال ۹۳ فعالیت خود را در خدمت رسانی به مردم عزیز استان البرز آغاز کرده و تاکنون توانسته است ذخیره سازی ۲۲۹۴ نمونه خون بندناف را در شرکت فن آوری بن یاخته‌های رویان به خود اختصاص دهد .

 فیروزی افزود: خوشبختانه در مرداد ماه ۹۹ نمایندگی بانک خون بندناف البرز بهترین عملکرد خود از ابتدای تأسیس تا کنون و همچنین نسبت به تمام ادوار گذشته در مرداد ماه داشته است و در ثبت قراردادهای اینترنتی این ماه جزو سه نمایندگی برتر بوده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند هستند می‌توانند با ذخیره خون بندناف فرزندشان در بانک خون بندناف فامیلی رویان، از این سرمایه برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند گفت: متقاضیان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت بانک خون بندناف رویان به آدرس www.rsct.ir از شرایط ذخیره‌سازی خون بند ناف و موارد منع قرارداد مطلع شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف حدودا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که رویان برای پرداخت این مبلغ شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته تا خانواده‌های متقاضی نگران پرداخت هزینه نباشند.

وی خاطرنشان کرد:  شهروندان متقاضی در البرز می‌توانند به آدرس میدان سپاه، روبه روی مخابرات، برج طاق کسری، طبقه هشت مراجعه و با شماره تلفن ۰۲۶۳۴۴۸۷۵۵۵ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت رویان به صورت اینترنتی ثبت نام و نمایندگی خود را البرز انتخاب کرده و منتظر تماس کارشناسان باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان با بیان اینکه ذخیره خون بند ناف نوعی پس انداز سلامتی برای فرزندان تازه متولد شده است، گفت: این خون که در حالت عادی به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود می‌تواند بیش از ۸۰ نوع بیماری خونی مثل سرطان خون و مشتقاتش، فلج مغزی اطفال، برخی بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، تالاسمی و… که ممکن است نوزاد در آینده به آنها مبتلا شود را درمان کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا