رونمایی پورشه از جعبه دنده جدید هفت دنده

شرکت مشهور خودروسازی پورشه همواره یکی از خودروسازان پیشرو در ساخت محصولاتی زیبا و پر سرعت بوده و به تازگی و در ادامه این سیاست، امکان انتخاب آپشن جدید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK را برای مدل‌های جدید شش سیلندر کایمن (Cayman) و باکستر (Boxster) خود به عنوان گزینه جایگزین دنده های دستی معرفی کرده است.

پورشه با ارائه این گزینه، توانسته است سرعت خودروهای خود را نیز افزایش دهد زیرا همان‌طور که به‌طور معمول در جعبه‌ دنده های دو کلاچه با تعویض سریع اتفاق می‌افتد، مدل‌های جی تی ۴ و اسپایدر مجهز به گیربکس PDK هم اکنون می‌توانند سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را نیم ثانیه سریع‌تر از نمونه‌های دنده ای و در زمانی برابر با ۳/۹ ثانیه انجام دهند.

این نمونه‌های جدید هفت دنده و دو کلاچه جدید برای سفارش در تمام ۷۱۸ مدل با موتور جدید ۴ لیتری از جمله کیمن و باکستر GTS، کیمن GT4 و باکستر اسپایدر در دسترس است. پورشه ادعا می‌کند این گیربکس جدید دارای امکان تعویض دنده با سرعت و دقت بالا در سریع‌ترین زمان مطابق با دور موتور بوده و دارای عملکردی ویژه و بسیار کارآمد است.

پورشه با ارائه این گزینه، توانسته است سرعت خودروهای خود را نیز افزایش دهد زیرا همان‌طور که به‌طور معمول در جعبه‌ دنده های دو کلاچه با تعویض سریع اتفاق می‌افتد، مدل‌های جی تی ۴ و اسپایدر مجهز به گیربکس PDK هم اکنون می‌توانند سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را نیم ثانیه سریع‌تر از نمونه‌های دنده ای و در زمانی برابر با ۳/۹ ثانیه انجام دهند.  زمان دستیابی این خودرو از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حدود ۴ دهم درصد سریع تر از مدل‌های پیشین بوده و به‌طورکلی این گیربکس جدید به ویژه در سرعت‌های پایین، بسیار عالی عمل می‌کند.

نسخه‌های GTS نیز شاهد بهبود نیم ثانیه‌ای در زمان شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر در ساعت بوده و سامانه هوشمندی مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن این خودرو را کاهش می‌دهد. آزمایش‌های انجام شده حاکی از این حقیقت هستند که جی تی ۴ و اسپایدر در هر کیلومتر حرکت، ۸ گرم آلاینده کمتری تولید کرده و این تفاوت در مدل‌های GTS بیشتر است.

البته استفاده و افزودن جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه PDK روی خودروها چندان ارزان نبوده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ پوند هزینه اضافه به همراه دارد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا