ربات رفع انسداد چاه‌های عمیق ساخته شد

و سامانه‌های بازرسی‌ بصری، ابزارهای دقیق، عملیات غیر مستقیم و آنلاین را شامل می‌شوند.

ابوالفضل حسنی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ربات رفع انسداد چاه‌های عمیق را یکی از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: ربات‌هایی که برای باز کردن گرفتگی چاه‌های عمیق استفاده می‌شوند، از چند فناوری گوناگون بهره می‌برند. ربات رفع انسداد چاه این شرکت، سیستم هیدرولیکی داخلی دارد که می‌تواند جداره‌گذاری و ترمیم چاه را با کیفیت بالایی انجام دهد.

این فعال فناور، کاربری آسان و بدون نیاز به متخصص را از ویژگی‌های جک چاه ایران‌ساخت دانست و گفت: این ربات می‌تواند جداره چاه‌ها را تا عمق ۵۰۰ متر با قطر ۱۰ تا ۱۶ اینچ ترمیم کند. همچنین روی این ربات دوربین‌هایی برای موقعیت‌یابی و بازرسی بعد از عملیات طراحی شده تا کاربر به راحتی بتواند روند کار را بررسی کند.

وی با بیان این‌که ربات‌های تولیدشده ضد واژگونی هستند، ادامه داد: یکی از رایج‌ترین مشکلات ربات‌های تصویربرداری واژگونی در شبکه است. ربات ساخته شده در این شرکت دانش‌بنیان طوری طراحی شده که مقاوم به واژگونی است. بدنه این ربات به شکلی ساخته شده که در صورت هر اتفاقی مثل وارونگی، بتواند به راحتی حرکتش را ادامه بدهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان فناور کشور گفت: متخصصان علوم فنی مکانیک، الکترونیک، کنترل رباتیک و نرم‌افزار در این شرکت دانش‌بنیان طرح‌های نوآورانه را دنبال می‌کنند.

ابوالحسنی مهم‌ترین مزیت ربات‌ و جک‌های ایران‌ساخت را دانش فنی بومی و توانمندی توسعه این تجهیزات دانش‌بنیان دانست و گفت: با توجه به این که واردات نمونه‌های خارجی این تجهیزات، حتی با صرف هزینه‌های ارزی سنگین هم دشوار است، از سویی امکان تعمیر و خدمات پس از فروش به آسانی در دسترس نیست، تولید داخلی می‌تواند راه‌کاری مفید باشد برای رفع نیاز داخلی. صنایع گوناگون از نفت و گاز تا شبکه‌های توزیع و انتقال آب، برق و گاز به این تجهیزات نیازی مبرم دارند که خوشبختانه توانستیم پاسخ‌گوی این نیاز باشیم و ضمن جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغال، ارزش افزوده و صادرات را فراهم کنیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا