۴ استارتاپ آخرین ایده‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند

در ششمین جلسه کمیته تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه سلامت چهار استارتاپ آخرین یافته‌های خود را در حوزه سلامت عرضه کردند.

این استارتاپ‌ها به منظور جذب سرمایه در حضور سرمایه‌گذاران و صندوق‌های مالی از ایده‌های خود دفاع کردند که به این شرح است:

کمپرس گرم با نام تجاری کیسه ضد درد آرژین

لیال جمالی‌راد از محققان یکی از استارتاپ‌ها با بیان اینکه طرح کمپرس گرم را در این رویداد عرضه کردیم، گفت: کیسه‌های آب گرم به تهیه آب جوش و ریختن آن درون کیسه نیاز دارند و معمولا از جنس پلاستیک و برای بعضی افراد حساسیت‌زا است. ضمن آنکه استفاده از کیسه آب گرم همواره استرس و نگرانی سوختگی با آب داغ را در پی دارد.

وی ادامه داد: از این رو کیسه هسته خرما تولید شده در این استارتاپ می‌تواند جایگزین بهتری برای کیسه آب گرم باشد. این کمپرس گرم برای گرم شدن به یک تا ۲ دقیقه زمان در مایکروویو احتیاج دارد.

جمالی با مقایسه این کمپرس گرم با هات بگ فیزیوتراپی با بیان اینکه این محصول از مزایای بالاتری نسبت به هات بگ‌های فیزیوتراپی برخوردار است، اظهار کرد: چراکه در کلینیک‌های فیزیوتراپی معمولا یک مخزن آب گرم وجود دارد که باید از چند ساعت قبل از ساعت شروع کار روشن شده تا آب مخزن گرم شود و لازم است که این دستگاه در تمام طول ساعات کار روشن باشد تا آب را در دمای بالا گرم نگه دارد.

وی ادامه داد: دیگر مزیت رقابتی کمپرس گرم آرژین به هات بگ فیزیوتراپی در مورد خیسی و خشکی این دو محصول است. هات بگ فیزیوتراپی زمانی که درون مخزن آب گرم قرار می‌گیرد، خیس می‌شود و آن را لای حوله گذاشته تا این خیسی به بدن بیمار سرایت نکند.

به گفته جمالی،‌ صرفه‌جویی در زمان آماده‌سازی، ۱۰۰  درصد طبیعی، کاهش مصرف انرژی برق، آب و سوخت به میزان زیاد و حفظ گرما به مدت طولانی از مزایای این محصول است.

این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری مالی به صورت مشارکت به  مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

پلتفرم ارائه خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین

محمدجواد پیرامن به نمایندگی از یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه ما پلتفرم مشاوره روانشناسی آنلاین تصویری و صوتی را در این رویداد ارائه کردیم، گفت: این پلتفرم ارائه آموزش‌های آنلاین و آفلاین سلامت روان با متخصصان موردتایید و دارای مجوز حرفه‌ای مشاوره و روانشناسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این پلتفرم خدماتی نظیر مشاوره آنلاین تصویری و صوتی، کارگاه و آموزش‌های آنلاین، مشاوره گروهی آنلاین، آزمون‌های خودسنجی آنلاین، پکیج‌های مشاوره‌ای به کاربران داخلی و به ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌دهد.

به گفته این فناور، نمونه اولیه و آزمایشی این پلتفرم به مرحله بازار رسیده است و اکنون در حال ارائه خدمت به کاربران هستیم.

پیرامن، خاطر نشان کرد: بر اساس تجارب، ما چند چالش اساسی در حوزه سلامت روان مشاهده کردیم که شامل بالا بودن هزینه‌های جلسات روانشناسی و مشاوره‌های حضوری و عدم حمایت بیمه‌های دولتی، افزایش مشاوران به اصطلاح زرد در فضای مجازی و ارائه راهنمایی‌های اشتباه و مخرب به کاربران و وجود برخی برنامه و اپلیکیشن‌های غیرعلمی و آسیب‌زا به سلامت روان در فضای دیجیتال می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه و محصولات دیجیتالی در خانواده‌های ایرانی، می‌توان از آن به عنوان بستر الکترونیکی امن و تخصصی برای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به شکل آنلاین بهره برد. بر این اساس پلتفرمی برای ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین ارائه کردیم.

ست کامل لاپاروسکوپی

محمدصادق ناظمی از فناوران یکی از شرکت‎‌های فناور با بیان اینکه موفق به تولید "ست لاپاروسکوپی" شدیم، گفت: این ست شامل دوربین، منبع نور سرد و اینسافلیتور است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها برای عمل جراحی لاپاروسکوپی که از دسته عمل‌های کم تهاجمی به شمار می‌آید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ناظمی با اشاره به عملکرد این ست، توضیح داد: جراح توسط شکاف‌های کوچک روی شکم بیمار، ابتدا توسط دستگاه اینسافلیتور، شکم بیمار را توسط گاز CO۲ و با جریان و فشار مشخص و بسیار دقیق پر می‌کند تا فضای کافی جهت مشاهده و عمل درون شکم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دوربین و نور نیز پس از اتصال به لنز وارد محفظه شکم می‌شود و پزشک از طریق مشاهده فشار درون شکم روی مانیتور، عمل جراحی را انجام می‌دهد.

میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای این طرح ۲۰ میلیارد ریال است.

دستکش ایمنی نانویی

فرهاد طاهری به نمایندگی از استارتاپ‌های حاضر در این رویداد با بیان اینکه ما تنها تولیدکننده این نوع از دستکش‌ها در ایران و غرب آسیا هستیم، گفت: این محصول در سه نوع دستکش‌های نانویی ضدآب، ضدبرش و ضد حرارت عرضه شده است.

مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد ریال برآور شده است.

افزایش مشتری رمز موفقیت محصولات دانشی

دکتر حسین وطن پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این جلسه با بیان اینکه در این رویداد ایده پردازان از ایده‌های خود در برابر سرمایه‌گذاران دفاع می‌کنند، گفت: هر فناوری نمی‌تواند مشتری جذب کند و هر فناوری می‌تواند ارزش افزوده بیشتری به دست آورد که بتواند مشتریان را جلب کند.

وی با بیان اینکه این جلسه فرصت خوبی برای بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در توسعه فناوری کشور است، خاطر نشان کرد: در این رویداد جلسات B2B برگزار می‌شود و زمینه‌ای برای در کنار هم قرار دادن فناوران و سرمایه‌گذاران فراهم خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا