گزارش ویدئوئی از شبیه سازی پرواز راکت فضائی فالکون

سینا پرس : شرکت خصوصی فضائی SpaceX  در ویدئوی تازه منتشر شده خود از ویژگی های راکت فضاپیمای سنگین وزن جدید خود و سایر بخش های عملیات فضائی آتی خود پرده برداشت . شایان ذکر است که این ویدئو بر اساس محاسبات پیش بینی شده طراحی شده و راکت فضائی جدید فالکون هنوز به صورت رسمی و واقعی آزمایش نشده است .

در این ویدئوی منتشر شده ، فرضیه مورد نظر سازندگان و طراحان پروژه مبنی بر بازگشت موفقیت آمیز بوستر و بالابرنده راکت بر روی سطح شناور پیش بینی شده ، مورد تائید قرار گرفته است . در حقیقت در این ویدئو ، دو هدف و دستاورد مهم و حیاتی شرکت فضائی SpaceX در آینده به صورت رسمی معرفی شده است .

پیش بینی می شود فضاپیمای سنگین وزن و جدید SpaceX به وسیله سه راکت فضاپیمای فالکون که در سه طرف ان قرار دارد به ماموریت اعزام شوند . شرکت سازنده این تکنولوژی امیدوار است که از این فناوری برای انجام ماموریت های سفر به ماه و مریخ استفاده کند . همچنین این شرکت در حال ساخت و توسعه سکو ها و  پلتفرم های ویژه ای جهت فرود فضاپیماهای خود بر سطح اقیانوس است .

اگرچه تا کنون تلاش های این شرکت مشهور فضائی که یک شرکت خصوصی محسوب می شود در این حوزه با ناکامی رو به رو بوده است ، ولی الون ماسک Elon Musk مدیر ارشد این شرکت اعلام کرد که مهندسین و دانشمندان SpaceXبه دستیابی به هدف بسیار نزدیک شده و به زودی به موفقیت کامل خواهند رسید . وی پس از شکست آزمایش اخیر این شرکت در ماه گذشته ، همچنان امیدوارانه به پروژه خود ادامه می دهد .

این راکت های جدید ، قوی ترین راکت های ماهواره بر و ترابری فضائی محسوب شده و به نسبت انواع قبلی خود قادر به حمل بار و سرنشین بیشتری هستند . موضوعی که در این طراحی مورد توجه قرار دارد ، امکان استفاده چندباره از این راکت ها و فضاپیماها است که می تواند تحولی بزرگ در تکنولوژی فضائی ایجاد کرده و از هزینه های نهائی به میزان قابل توجهی بکاهد .

در پایان لازم به ذکر است که آزمایش بعدی این تکنولوژی از سوی شرکت سازنده ان در تاریخ هشتم فوریه برابر با نوزدهم بهمن ماه انجام خواهد شد . در این ماموریت ، راکت ماهواره بر فالکون قرار است یک ماهواره هواشناسی را به مدار زمین منتقل کند . این ماهواره به طور مشترک به سازمان فضائی ناسا و سازمان NOAA تعلق دارد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا