دانش آموزان با علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند

مسعود مردانی، در گفتگو با شبکه خبر، افزود: روند بستری نسبت به قبل کاهش یافته که دلیل عمده آن، استفاده عمومی از ماسک است. او افزود: کاش سفرها هم انجام نمی‌شد تا شرایط بهتری می‌داشتیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نگرانی بین المللی از همراهی کرونا با آنفلوانزا در فصل سرد، گفت: افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا تعادل بازار را بر هم زده و بسیاری از تولید کنندگان، محصولاتشان را پیش فروش کرده اند.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: کسانی که بیماری‌های قلبی تنفسی دارند، مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به دیابت و…، حتماً واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

مردانی به والدین توصیه کرد: به هیچ عنوان دانش آموزی را که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه به سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستید.

متخصص بیماری‌های عفونی افزود: اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلا است، دانش آموز سالم آن خانواده نیز نباید به مدرسه برود، چون می‌تواند ناقل خاموش ویروس باشد.

وی درباره اینکه چگونه دانش آموزان می‌توانند سفیر سلامت باشند نیز گفت: بچه‌ها می‌توانند با کمک مربیان دلسوز و آموزش‌های لازم سفیر سلامت باشند.

مردانی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و نزدیک شدن به فصل پاییز مردم در سفرهای خود تجدیدنظر کنند، در کنترل بیماری کمک کنند و از سفرهای غیر ضرور اجتناب کنند. پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید به صورت بسیار جدی رعایت شود، از شرکت در مجامع غیر ضرور خودداری شود، چرخه انتقال ویروس متوقف شود تا از درگیری موج سوم کرونا نشویم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا