ربات هندی که نارگیل می‌چیند

یکی از مشاغل سنتی در هند که نیروی انسانی فعال در آن روز به روز کاهش می‌یابد، نارگیل چینی است که مستلزم بالا رفتن از درخت‌های بلند نارگیل است.

محققان هندی برای حل این مشکل نمونه اولیه رباتی را تولید کرده‌اند که می‌تواند از تنه درختان نارگیل بالا برود و میوه آنها را بکند و سپس از درخت پایین بیابد. تولید این ربات حاصل سه سال فعالیت و تلاش تحقیقاتی است.

ربات یادشده باید توسط کاربر مانند یک حلقه به دور تنه درخت نارگیل نصب شود. این فرایند ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. سپس ربات می‌تواند از درخت بالا برود. این کار از طریق هشت چرخ دهنده صورت می‌گیرد.

کنترل بی سیم این ربات از روی زمین و با استفاده از یک دسته شبیه به جوی استیک ممکن است. برای این کار می‌توان از یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز استفاده کرد.

زمانی که ربات به نارگیل‌ها می‌رسد، بازوی خود را به سمت نارگیل‌ها دراز می‌کند و با استفاده از یک اره برقی که در انتهای بازوی آن نصب شده نارگیل‌ها را از شاخه‌های درخت جدا می‌کند تا آنها بر روی زمین بیفتند.

ربات یادشده در آزمایش‌های انجام شده از تنه درخت‌های نارگیل به ارتفاع بیش از ۱۵ متر با موفقیت بالا رفته است و اگر چه سرعت کار آن از انسان‌ها کندتر است، اما دقت و دوام بیشتری دارد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا