کشف بقایای راه سازی 2 هزار و 200 ساله در اسپانیا

سینا پرس : پژوهشگران و باستان شناسان اسپانیائی در شهر بارسلونای اسپانیا موفق به کشف بقایای راه سازی در دوران باستان شده و مسیر های ارتباطی امپراتوری باستانی کارتاژ در شمال آفریقا را که به مناطق اروپائی تردد داشتند کشف کردند .

این پژوهش ها به سرپرستی ژومه نوگوئرا Jaume Noguera از دانشگاه بارسلونا University of Barcelona   و یوردی لوپز Jordi López از موسسه باستان شناسی کلاسیک کاتالان  Catalan Institute of Classical Archaeology انجام شده و پژوهشگران طی این پروژه موفق به کشف و بازسازی مسیر ها و جاده هایی که سربازان و جنگجویان کارتاژی از آن در حدود 2 هزار و دویست سال پیش استفاده کرده بودند شده و در حال مطالعه بر روی این منطقه هستند . این راه های باستانی با استفاده از دستگاه های ویژه پرتو نگاری مبتنی بر مقاومت اجسام electrical resistivity tomography انجام شده است .

پژوهشگران در این مطالعات همچنین با بقایای یک خندق باستانی رو به رو شدند که احتمالا جهت دفاع از شهر ویلار  دل والس Vilar del Valls ایجاد شده بود . این شهر در حین دومین موج حمله سربازان کارتاژی به فرماندهی ژنرال مشهور خود یعنی هانیبال به خاک اروپا با خاک یکسان شد . این شهر در آن زمان در کنترل نیروهای رومی بوده و این سربازان پس از شکست از نیروهای کارتاژ ، شهر را رها کرده و برای دفاع از مرزهای روم به سمت ایتالیای امروزی گریختند .

موضوع قابل توجه در این مطالعات ، کشف تعدادی سکه های کارتاژی و همچنین سلاح های تخریب دیوار و استحکامات مورد استفاده سربازان کارتاژی در این منطقه است که از جنس سرب ساخته شده بودند . گفتنی است این پروژه تحقیقاتی و بررسی های باستان شناسی همچنان ادامه داشته و پیش بینی می شود تا کشف و نقشه برداری از تمامی بخش های شهر باستانی ویلار  دل والس Vilar del Valls ، ادامه داشته باشد .

هانیبال فرمانده و پادشاه کارتاژی ها که دارای تمدنی با شکوه و پیشرفته در شمال آفریقا بودند در تاریخ با ویژگی های  یک نابغه نظامی مطرح شده و به عنوان پدر استراتژی نطامی در جهان شناخته می شود . وی در بسیاری از جنگ ها توانست امپراتوری مقتدر روم را شکست داده و ارتش خود را به سلامت از کوه های آلپ در طی فصل زمستان عبور دهد . کاری که پیش از این غیر ممکن به نظر می رسید .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا