فیس بوک تبلیغات را ممنوع می کند

 فیس بوک بوک اعلام کرده تمام تبلیغات سیاسی یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ممنوع می کند تا به این ترتیب از گسترش اخبار جعلی جلوگیری شود.

مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی هشدار داد شیوع کووید۱۹ برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات را با تردیدهایی مواجه کرده زیرا رای دهندگان آمریکا با چالش های مختلفی از جمله مهلت رای دهی با پست، اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و تلاش هایی برای اختلال در روند انتخابات مواجه هستند.

همچنین قرار است قابلیت فوروارد پیام در اپلیکیشن مسنجر فیس بوک محدود و پست و تبلیغاتی که با تکیه بر کووید۱۹ رای دهی حضوری را نفی می کنند، از این پلتفرم حذف  شوند. علاوه بر آن فیس بوک اقداماتی برای مقابله با ادعاهای جعلی درباره شرایط راگیری انجام می دهد.

همچنین فیس بوک اطلاعات لحظه به لحظه از شمارش آرا را برای کابران فراهم می کند.

این در حالی است که چند ساعت پس از آنکه زاکربرگ اقدامات مذکور را اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا، فیس بوک را به دلیل حذف ویدئویی به ترویج تقلب در انتخابات متهم کرد .

دونالد ترامپ در این ویدئوی انتشار یافته در فیس بوک کاربران را تشویق کرده بود با دوبار رای دادن سیستم های محلی انتخابات خود را آزمایش کنند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا