نگران وضعیت سهام عدالت مردم هستیم

بسیاری از دارندگان سهام عدالت با وجود توصیه‌های مکرر کارشناسان و اقتصاددانان مبنی بر جلوگیری از فروش زودهنگام این سهام به دلیل افزایش قیمت آن طی ماه‌های آینده، قصد دارند سهام عدالت خود را بفروشند ما با مراجعه به بانک‌های برای فروش سهام خود، بیش از پیش سردرگم می‌شوند.

گزارش ها نشان می‌دهند بانک‌ها و کارمندان آن چندان از چند و چون فروش سهام عدالت و پروسه‌های آن باخبر نیستند و این موضوع موجب شده تا بسیاری از متقاضیان فروش این سهام با سردرگمی مواجه شوند.

به همین دلیل و برای بررسی آخرین وضعیت تصمیم گیری درباره سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی سیناپرس با شهباز حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت وگو کرده است.

 حسن پور در این زمینه معتقد است:ما از وضعیت سهام عدالت مردم و سردرگمی مردم در راستای مدیریت سهام عدالت خود نگران هستیم و این نگرانی را نیز به مسئولان اعلام کرده ایم.بسیاری از افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند به هر دلیلی موفق به ثبت نام و مدیریت سهام عدالت خود نشده اند و امروز با مشکل مواجه شده اند.نکته دیگر اینکه باید به برخی از افراد سهام عدالت تعلق می گرفته که به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداده است.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد:مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرحی را در حال بررسی دارد که به واسطه آن جاماندگان از سهام عدالت می توانند از این وضعیت سردرگمی خارج شوند و سهام عدالت خود را مدیریت کنند.البته ما ایرادات و انتقادات دیگری نیز نسبت به شیوه توزیع سهام عدالت داریم که در جلساتی که در این زمینه برگزار شده به دنبال رفع نواقص این طرح هستیم.البته بنده قصد ندارم تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته را زیر سوال ببرم و بلکه  باید به نوبه خود از این تلاش ها تشکر کنم. با این وجود این تلاش ها باید به توزیع عادلانه و بدون مشکل سهام عدالت در بین مردم منجر شود و مرجع رسیدگی به مشکلات مردم باید مشخص شود. به همین دلیل نیز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این موضوع را در اولویت های مهم خود قرار داده اند.

 لازم به ذکر است براساس آمارهای رسمی، حدود ۴۶‌میلیون و ۵٠٠‌هزار نفر سهام عدالت دارند که به گفته رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران، ‏فقط ١,۵‌درصد آنها معادل ۶٩٧‌هزار و ۵٠٠ نفر سهام خود را فروخته‌اند.

‏در حال حاضر ۱۳‌میلیون کد معاملاتی در بازار بورس است که با اضافه شدن سهام عدالت، این رقم بیش از ۶٠‌میلیون نفر می‌‏شود. فروش سهام عدالت از سوی ١.۵‌درصد دارندگان سهام درحالی است که ١٧‌میلیون نفر از کل سهامداران، روش مستقیم ‏سهامداری را انتخاب کرده‌اند که نخستین گام برای تصمیم‌گیری درباره فروش سهام درحال حاضر به حساب می‌آید.

گزارش:احسان انصاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا