مونتاژ موتور پیشران موسوم به سوپر هوی آغاز شد

 "ایلان ماسک" مدیرعامل "اسپیس ایکس" اعلام کرد این شرکت فضایی خصوصی اواخر این هفته شروع به ساخت نمونه اولیه تقویت کننده "سوپر هوی" می کند که گام بزرگی برای رسیدن به سیاره سرخ است.

 

ماسک در اجلاس مجازی "انسان به مریخ"(Humans To Mars) گفت: این خیلی جالب خواهد بود. وی همچنین از برنامه های شرکت برای ساخت تقویت کننده جدید در آینده نزدیک خبر داد.

پیشران "سوپر هوی" قدرتمندترین پیشران یا تقویت کننده موشک ساخته شده تاریخ خواهد بود. ابعاد این پیشران به راحتی بیشتر از موشک دو مرحله ای "فالکون ۹" یا موشک "فالکون هوی" است و تقریباً ۷۰ متر طول دارد و در صورت پر شدن با اکسیژن مایع و متان، وزن آن تقریبا ۳۵۰۰ تن خواهد بود.

"ماسک" گفت: ظرفیت رانش هدف اسپیس ایکس برای این تقویت کننده تقریبا ۷۵۰۰ تن است که به طور قابل توجهی بیش از دو برابر قدرت موشک های "سترن ۵"(Saturn V) متعلق به مأموریت های آپولو و موشک های "N-۱" شوروی است و همچنین نیروی سه برابری نسبت به موشک "فالکون هوی" دارد.

از نظر مهندسی، اگرچه این پیشران چندین برابر قدرتمندتر و بزرگتر است، اما "سوپر هوی" از لحاظ فنی ساده تر از "فالکون هوی" خواهد بود، چرا که از یک هسته واحد استفاده می کند و از همان حلقه های ساده استفاده شده برای ساخت نمونه های اولیه استارشیپ ساخته شده که باعث می شود ساخت "سوپر هوی" احتمالاً هزینه کمتری نسبت به "فالکون هوی" داشته باشد.

تاکنون آخرین نمونه اولیه اسپیس ایکس موفق شده تنها حدود ۱۵۰ متر از زمین بلند شود، اما "استارشیپ" فضاپیمایی است که می خواهد مردم را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد.

بنابراین اسپیس ایکس برای سفر به فضای عمیق باید استارشیپ را به یک تقویت کننده مرحله اول مجهز کند که قادر باشد محموله های بی سابقه ای را با خود بلند کند. اگرچه "سوپر هوی" موتورهای کمتری نسبت به برنامه ریزی اولیه دارد، اما هنوز هم می تواند به جای ۳۱ موتور رپتور، ۲۸ موتور رپتور داشته باشد.

"ماسک" گفت: این هنوز هم تعداد زیادی موتور است. وی همچنین گفت که ممکن است در نهایت این موتورها بتوانند ۲۰۰ برابر وزن خود را بلند کنند.

نمونه اولیه موشک استارشیپ احتمالاً سال آینده به پرواز درخواهد آمد. "ماسک" گفت: اولین نمونه ها ممکن است کار نکنند. این یک قلمروی فتح نشده است. هیچ کس تا به حال یک موشک مداری کاملاً قابل استفاده مجدد نساخته است و داشتن چیزی به اندازه دو برابر موشک "سترن 5" که کاملا قابل استفاده مجدد باشد، واقعاً مسئله دیگری است. این عمیق است. این دروازه ورود به کهکشان یا حداقل خروج از منظومه شمسی است.

"ایلان ماسک" به معنای واقعی کلمه در حال مقدمه چینی برای انجام سفرهای فضایی عمیق است تا انسان را به اعماق فضا ببرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا