بیست و یکمین کنگره رویان آغاز به کار کرد

بیست و یکمین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل رویان، شانزدهمین کنگره بین المللی بیولوژی و فناوری سلولهای بنیادی رویان و پانزدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل رویان از امروز با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان، دکتر رضا ملک زاده معاون پژوهش و تحقیقات وزارت بهداشت و جمعی از محققان و مسئولان پژوهشگاه رویان آغاز به کار کرد.

این رویداد که از امروز تا ۱۶ شهریور ماه در محل پژوهشگاه رویان به صورت مجازی برگزار می شود سخنرانانی از کشورهای نیوزیلند، فنلاند، اسپانیا، استرالیا، سوئد، انگلستان، ایتالیا، سوئیس،آلمان، آمریکا،کانادا، سنگاپور، اندونزی، چین طی۴ روز دارد.

تعداد کل مقالات دریافتی در این دوره از کنگره رویان ۲۶۶ مقاله بود که ۱۷۰ مقاله انتخاب شدند که به صورت سخنرانی، پنل و پوستر ارائه می شوند.

صبح امروز، بیست و یکمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل رویان، شانزدهمین کنگره بین المللی بیولوژی و فناوری سلولهای بنیادی رویانو پانزدهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولیدمثل رویان در محل پژوهشگاه رویان به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

در این رویداد محققان از کشورهای مختلف همچون امریکا، آلمان، سوئیس، ایتالیا، انگلستان، سوئد، استرالیا، اسپانیا، فنلاند، نیوزلند، چین، اندونزی، سنگاپور، کانادا به صورت مجازی طی ۱۲-۱۶شهریور سخنرانی دارند.

 معرفی تعدادی از سخنرانان مدعو کنگره بین المللی ۲۰۲۰ رویان

*دکتر آلبرت اوبرادورز موسس و مدیر آزمایشگاه تخصصی برای درمان ناباروری با کیفیت بالا در اسپانیا است. این آزمایشگاه مجهز به آخرین فناوری های پزشکی بوده و از روشهای پزشکی مبتنی بر فرد برای بالا بردن توجه و مراقبت بیماران بهره می گیرد. در این آزمایشگاه انجماد تخمک و جنین، کاشت جنین و آماده سازی اسپرم انجام میشود. 

*دکتر آنتی پرهینتوپا متخصص زنان و زایمان و استاد کمکی در دانشکده پزشکی تورکو در فنلاند است. او در حوزه های پزشکی تولیدمثل،  مقاله تحقیقاتی بین ۱۰۴ ناباروری، ناباروری مردان، اندومتریوز و تخمدانهای پرکیست تخصص و تجربه دارد. وی تا کنون موفق شده است المللی را به چاپ برساند. 

*پروفسور روبرت جان ایتکن دانش آموخته دانشگاه ادینبورگ در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه نیوکاسل در علوم زیستی مشغول به تدریس شد. وی هم اکنون مدیر ۵۰ تیم تخصصی پژوهشی در زمینه ناباروری و پیشگیری از بارداری است. بسیاری از دستاوردهای بزرگ دکتر ایتکن در زمینه جنبه های مغفول مانده در درمان ناباروری مردان است. در طی ۴۰ سال گذشته پروفسور ایتکن بیش از ۴۸۰ مقاله تحقیقاتی ، ۳۵۰ سخنرانی و ۱۲ اختراع به ثبت رسانده است.

*پرفسور دارن گریفین استاد ژنتیک و مدیر مرکز مطالعات بین رشته ای در زمینه تولید مثل در انگلستان است. چند سال بعد از اخذ پسادکترا از دانشگاه کیس وسترن ریورس و دانشگاه کمبریج وی در دانشگاه کنت مشغول به کار شد. او رئیس انجمن بین المللی کروموزوم و ژنوم است. پرفسور دارن گریفین از پیشروان سایتوژنتیک در دنیا بوده و اولین تشخیص سایتوژنتیکی جنین قبل از لانه گزینی را انجام داده است. وی در توسعه بخشیدن به کاریومپ کردن تستی جهانی برای بیماریهای ژنتیکی در آی وی اف نقش مهمی ایفا کرده است.

*پرفسور گیلچریست متخصص زنان و زایمان، محقق ارشد و مدیر پژوهشی دانشکده سلامت مادر و کودک و مدیر بخش پژوهشی زیست شناسی تخمک در دانشگاه یو ان اس دبلیو در سیدنی است. او دانشمند تحقیقات ترجمانی با تخصص در زمینه زیست شناسی تولید مثل و  ۱۱۰ تخمک بوده و در زمینه ارتباطات سلولهای غیر جنسی و تخمک به فعالیتهای بالینی و تجاری مشغول است.  
 
*پرفسور جو لِی سیمپسون استاد بخش زنان و زایمان و ژنتیک ملکولی و انسانی، دوره آموزشی پسادکترای خود را از دانشکده پزشکی کورنل در نیویورک دریافت کرد. دکتر سیمپسون در بسیاری از جنبه های ژنتیک تولید مثل، تشخیص ژنتیکی قبل از تولد و ناهنجاریهای هنگام تولد نقش داشته است. 
 
*دکتر لووُدیکو پارمِجیانی مدرک دکترای بیوشیمی و شیمی پزشکی خود را در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا در ایتالیا اخذ کرد. وی در سال ۲۰۰۸ ازانجمن های اروپایی جنین شناسی و تولید مثل انسانی گواهی جنین شناسی بالینی ارشد را دریافت کرد. وی در ت وسعه و اصلاح ابزار روشهای جنین شناسی بالینی مشغول بوده و تاکنون بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و کتاب در این زمینه منتشر کرده است.
 
*دکتر هادی شفیعی محقق اصلی و عضو هیئت علمی بخش های مهندسی پزشکی و کلیه در بیمارستان زنان و بریگام دانشگاه هاروارد در امریکا است. او مدرک دکتری خود را در سال۲۰۱۰ در زمینه مهندسی زیستی-پزشکی و مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک ویرجینیا اخذ کرد.

 *پرفسور ربکا لیم معاون مرکز ریچی در استرالیا است که در زمینه پزشکی احیا کننده و درمانهای سلولی فعالیت می کند. او همچنین با بخش زنان و زایمان دانشگاه موناش نیز همکاری میکند. او بر تحقیقات ترجمانی در زمینه پزشکی بازساختی و سلول درمانی با چشم انداز نتایج مفید بالینی متمرکز شده است. تحقیقات اخیر او به حوزه وزیکول های خارج سلولی نیز وارد شده و توانایی ترمیم سلولهای بنیادی که از اگزوزوم مشتق شده اند را بررسی میکند. وی موفق به ثبت دو اختراع در این زمینه شده است. 
 
*دکتر روبرتو گرامینیولی بر روی یافتن روشهای جدید و پیشرفته در درمان بیماریهای کبد متمرکز شده است. او دوره پسادکتری خود را بر روی درمانهای با پایه سلولی برای بیماریهای کبد به پایان برد و سپس از مرکز درمانی دانشگاه پیتسبرگ در آمریکا برای پیوند سلولهای کبدی آلوژن در بیماران با مشکلات حاد یا مزمن کبد، دعوت به همکاری شد. اف دی اِی آمریکا آنجا را به عنوان اولین مرکز ایزوله کردن و پیوند سلولهای کبدی انسانی معرفی کرد. وی هم اکنون در پژوهشگاه کارولینسکا در سوئد مشغول به فعالیت است. 
 
*پرفسور بِنِدکیت بُرنینگر مدرک دکترای خود را از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ در آلمان اخذ کرد و سپس در قسمت روانپزشکی پژوهشگاه ماکس پلانک مشغول به کار شد. بعد از آن برای تحصیل در مقطع پسادکترا به دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو در  به عنوان استاد زیست شناسی آمریکا پیوست.
 
*پرفسور اسماعیل جباری استاد رشته های مهندسی زیست-پزشکی و مهندسی شیمی در کالج مهندسی است و از سال۲۰۱۲ به عنوان استاد مدعو پزشکی در مرکز درمانی هاروارد امریما مشغول به فعالیت است.

 *دکتر کریستوفر کیلیان دانشیار دانشکده شیمی و دانشکده علوم و مهندسی مواد در استرالیا است. او از سال۲۰۰۸ تا۲۰۱۱ دوره پسادکتری خود را در دانشگاه شیکاگو به اتمام رساند. زمینه تحقیقاتی تیم او چگونگی تأثیر شیمی مواد بر رفتار سلولهای پستانداران است. آنها با الهام از مواد زیستی، تکنیکهای میکرو و نانو را با مواد نرم و سخت با هم تلفیق میکنند تا خصوصیات محیط فیزیکی و شیمیایی سلولها و بافت ها را شبیه سازی کنند. 

 *دکتر ماسیمو دومینیچی به عنوان استادیار اونکولوژی پزشکی و مدیر آزمایشگاه زیست شناسی سلولی و درمانهای پیشرفته سرطانی در بخش علوم پزشکی و جراحی کودکان و بزرگسالان در دانشگاه-بیمارستان مودنا و رجیو امیلیا در ایتالیا مشغول به فعالیت است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا