تأمین یک پلتفرم جهانی برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوآوری هوش مصنوعی

این رویداد به صورت زنده از طریق اینترنت پخش شد. حدود 200 میهمان به صورت حضوری در محل حضور داشتند و تقریباً 3000 شرکت‌کننده به صورت دیجیتالی شرکت نمودند. مأموریت این کنفرانس سالانه که به‌وسیله شهرداری شانگهای سازماندهی شده بود، تأمین یک پلتفرم جهانی برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوآوری هوش مصنوعی فعلی و آتی برای تبادل ایده‌ها و منابع در راستای دستیابی به بزرگ‌ترین دستاوردهای فنی بشر است.

این پلتفرم، «VeChain» نام دارد. مخاطبان از طریق وب‌سایت کنفرانس (https://ai.worldaic.com.cn) و از راه دور در این کنفرانس شرکت نمودند. در عین حال، مخاطبان کنفرانس می‌توانستند از طریق پلتفرم‌های آنلاین از جمله xuexi.cn ، XINHUANET.com ،people.cn ، CCTV.com ، ifeng.com ، Shanghai Observer، eastday.com ، yicai.com ، thepaper.cn ، Bilibili ، Tik Tok ، Ximalaya و Zhihu که با WAIC همکاری داشتند، این رویداد را دنبال نمایند.

این رویداد از زمانی که برای اولین بار در سال 2018 برگزار شد، به یک نشست و جشنواره بزرگ تبدیل گشته و تأثیرات بین‌المللی بر روی صنایع مختلف گذاشته است. در راستای روند رو‍به رشد اقتصاد جدید آنلاین و تحول دیجیتالی، کنفرانس امسال از شرکت‌های برتر فناوری از جمله مایکروسافت، آمازون، علی‌بابا، Tencent، هوآوی، JD، تولیدکننده پیشرو خودرو AIC، اپراتورهای مخابراتی در چین و شرکت‌های تک‌شاخ هوش مصنوعی مانند SenseTime و Cloudwalk دعوت به عمل آورد.

در واقع WAIC، یک پلتفرم بین ‌المللی، حرفه ‌ای، بازار محور و هوشمند است که خبره‌ ترین دانشمندان و پیمانکاران هوش مصنوعی در سراسر جهان را جذب می‌نماید تا در خصوص مرزهای فناوری، جریان های صنعت و غیره بحث شود. نمایشگاه بین ‌المللی هوش مصنوعی شانگهای نیز در بخش ‌های مختلف با جذب نخبگان هوش مصنوعی در سراسر دنیا، به معرفی آخرین دستاوردهای هوش مصنوعی در دنیا می‌ پردازد.

هدف شانگهای از برگزاری چنین رویدادهایی، استفاده از جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی دیگر کشورها می‌ باشد که مشارکت کشور در چنین رویدادهایی نه تنها فرصتی برای آشنایی با این دستاوردها است، بلکه فرصتی برای معرفی توانمندی‌ ها در این حوزه است.

WAIC نه تنها معتبرترین دیدگاه‌ها و اجماع را منتقل می‌کند، بلکه ارائه دهنده برترین فناوری‌ها، جدیدترین محصولات، برنامه‌ها و ایده‌ها است. برای مقابله با مشکلات متداول در پیشرفت بشر و ایجاد زندگی بهتر برای بشریت، WAIC از یک‌سو "خرد جهانی 3" را به دست می‌آورد و از سوی دیگر "راه‌حل چینی 4" را ارائه می‌کند.

به منظور تعمیق در فرایند ادغام اینترنت، کلان داده، هوش مصنوعی و اقتصاد واقعی، خدمت بهتر به راهبرد توسعه ملی مبتنی بر نوآوری، پیروی از روند بین‌المللی دور جدید انقلاب فناوری و اصلاحات صنعتی، شانگهای به عنوان یک مرکز شناخته شده در سطح علم و نوآوری، پلتفرم VeChain را برای همکاری در زمینه هوش مصنوعی و مبادله از طریق سلسله کنفرانس‌های جهانی ایجاد نمود تا بتواند ادغام صنعت هوش مصنوعی و نوآوری‌های فنی را در میان روند جهانی انقلاب جدید علم و فناوری و تحولات صنعتی ارتقا دهد.

برخی از فناوری ها و کاربردهای مطرح در کنفرانس

به کمک پلتفرم VeChain در این کنفرانس، نخستین جلسه فناوری بلاک‌چین با عنوان «بلاکچینی کردن آینده، قدرت‌دهی به اقتصاد» برگزار گردید؛ VeChain تجربیاتی را در زمینه استقرار، ادغام و استفاده از بلاک‌چین برای سناریوهای مختلف تجاری و کاربران موفق فعلی به اشتراک گذاشت. این پلتفرم در کنار غول‌های فناوری در این کنفرانس حضور داشت. پلتفرم VeChain، در نظر دارد فناوری بلاکچین را با دنیا پیوند داده و با هدف یکپارچه‌سازی آن با IoT، به یک الگوی اقتصادی قدرتمند و یک ساختار جامع حاکمیتی دست پیدا کند.

در این کنفرانس به موارد دیگر نوآوری، فناوری هایی همچون تراشه‌های هوش مصنوعی، 5G، بلاکچین، مدیریت هوشمند داده‌ها و کاربردهایی نظیر برنامه‌های هوش مصنوعی در اجرای قانون، تأمین اعتبار، خودروی خودران، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی توجه زیادی شد. SenseTime، یک نمونه برجسته هوش مصنوعی از کشور چین در این کنفرانس بود که با تمرکز بر تشخیص چهره، یادگیری عمیق و ابررایانه، راه‌حل‌های " AI” را برای ایجاد زیرساخت‌های جدید، مدیریت شهری و خودروی خودران نشان می دهد ZTE، هواوی و سایر شرکت‌های برتر فناوری نیز زیرساخت‌های جدید را به همراه 5G در این اجلاس برجسته کردند. DBAPPSecurance ، یک شرکت مستقر در Hangzhou در بخش امنیت سایبری، نظرات خود را در مورد امنیت اقتصاد آنلاین به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، بنگاه‌های فناوری در این کنفرانس به انجام تحقیقات عمیق در تراشه‌های اصلی، سازه‌های نرم‌افزاری و حسگرهای هوشمند تشویق شده و با پشتیبانی همه‌جانبه دولت از نظر سرمایه گذاری شرکت ها و یارانه‌های هدفمند همراه شدند. هوش مصنوعی به یک محرک اصلی برای دور جدید تحولات صنعتی تبدیل شده و تأثیر بسیار عمیقی بر اقتصاد جهان، پیشرفت اجتماعی و زندگی بشر می‌گذارد.

برگزارکنندگان این برنامه عنوان کرده بودند که "کنفرانس‌های مبتنی بر ابر 5" در کنفرانس WAIC معرفی شده و پیش‌بینی‌های هولوگرافی برای اولین بار در چنین کنفرانسی با مقیاس بزرگ اعمال می‌شود. هولوگرافی فناوری جدیدی نیست و قدمت آن به دهه 1960 باز می‌گردد.

فناوری تصویربرداری هولوگرافی از اصل تداخل و پراش برای ضبط و بازتولید تصویر واقعی از شی‌ء استفاده می‌کند، که نیاز به بیش از 100 برابر بیشتر از پردازش دوربین معمولی دارد. بنابراین اولین فن‌آوری هولوگرافی، فقط برای پردازش عکس‌های استاتیک استفاده می‌شود. برای تحقق انتقال تأخیر فوق‌العاده کم تصاویر HD ، پیش‌بینی می‌شود که تصویربرداری هولوگرافی بر اساس فناوری 5G تجاری شود.

در زمینه هوش مصنوعی، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گرفته است که بالغ بر دهها میلیارد دلار است. شرکت‌های زیادی در صنعت هوش مصنوعی مانند WIMI ، موسسه دارما Alibaba ، HGwei's 5G و بسترهای مختلف تحقیقاتی پایه وجود داشته‌اند که همگی فرصت‌های شغلی هوش مصنوعی را در آینده بررسی می‌کنند.

فناوری باعث بهتر شدن زندگی و نزدیک‌تر شدن به واقعیت می‌شود. با توجه به تغییر در پهنای باند شبکه ارتباطی 5G، برنامه‌های هولوگرافیک سطح بالا به طور فزاینده‌ای در رسانه‌های اجتماعی، ارتباطات، ناوبری، برنامه‌های خانگی و سایر سناریوها اعمال می‌شوند. برنامه WIMI در زمینه ارائه خدمات پلتفرم ابری هولوگرافی، بر اساس دو فناوری اصلی است: فناوری شناسایی هویت هولوگرافی مصنوعی و فن‌آوری اصلاح چهره هوش مصنوعی از طریق شبکه‌های ارتباطی 5G.

عینک هوشمند ARKit شرکت اپل، برای آینده واقعیت افزوده بسیار مهم است. دراین کنفرانس، فیس بوک درباره ظرفیت خود برای راه‌اندازی عینک‌های هوشمند گفت که در سال 2020 حضور اصلی آن در بازار AR به عنوان یک پلتفرم موبایل AR با Oculus به تثبیت رسیده است. به عنوان یک صنعت نوظهور، بازار جهانی AR هولوگرافیک از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است و از سال 2016 سرمایه‌گذاری زیادی را به خود جلب کرده و سهم بسزایی در رشد صنعت دارد. سازمان‌های مختلفی از جمله در بخش تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در این فناوری انجام می‌دهند تا راه‌حل‌هایی را برای مشاغل و گروه‌های مصرف‌کننده ایجاد کنند.

با گذشت سال‌ها، واقعیت افزوده هولوگرافی به طور گسترده در بازی‌ها، رسانه‌ها و بازاریابی استفاده می‌شود. انتظار می‌رود که استفاده روزافزون آن در بخش‌های مختلف از جمله تبلیغات، سرگرمی، آموزش و خرده‌فروشی باعث افزایش تقاضا گردد

اندازه بازار جهانی هولوگرافی AR بر اساس درآمد در سال 2016 -2025

پس از ظهور فناوری 5G ، واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی (VR) جزء اولین اپلیکیش هایی خواهد بود که توسعه آن تسریع می‌شود و سرعت رشد بازار چین بالاتر از جهان خواهد بود. بنابراین، با وجود 5G ، فناوری های VR / AR در صحنه‌های بازی به شدت استفاده می‌شوند. طبق تحقیقات آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین، مقیاس جهانی واقعیت مجازی نزدیک به 100 میلیارد یوان است و پیش‌بینی می‌شود میانگین نرخ رشد مرکب سالیانه در سال 2017 تا 2022 از 70 درصد فراتر رود. به گفته گرین لایت 6، مقیاس صنعت واقعیت مجازی جهانی از 200 میلیارد یوان در سال 2020 فراتر خواهد رفت، 160 میلیارد یوان در بازار VR و 45 میلیارد یوان در بازار AR. علاوه بر این، برای بازار چین، واقعیت افزوده و مجازی تا سال 2023 به 65.21 میلیارد دلار خواهد رسید، که به طور قابل توجهی از پیش‌بینی‌ها معادل 6.53 میلیارد دلار در سال 2019 فراتر خواهد رفت.

در جلسه ای از این کنفرانس عنوان شد که بیماری همه‌گیر COVID-19،کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی را تقویت کرده است؛ ماشین‌های هوشمند جایگزین انسان، موجب کاهش خطرات عفونی برای وی می‌شود. ناظران صنعت می‌گویند این فناوری همچنین برای بقای صنایع مختلف بسیار مهم است. زیرا مبارزه با این ویروس در جهان ادامه دارد. بازار مراقبتهای پزشکی در اینترنت دوباره به اوج خود رسیده و 300 میلیارد برای مدیریت بیماری مزمن در اختیار دارد.

بر اساس آخرین آمارهای کمیسیون ملی بهداشت و درمان، در حال حاضر چین نزدیک به 300 میلیون بیمار مبتلا به بیماری‌های مزمن دارد که این میزان 10 میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد. چین وارد دوره‌ای از شیوع بالای بیماری‌های مزمن شده و بزرگ‌ترین گروه از بیماران مزمن است. در سال 2019 شیوع بیماری‌های مزمن در کشور چین به 23٪ رسیده است و 86٪ از کل مرگ‌ومیرها را تشکیل داده است.

انتظار می‌رود هزینه‌های بیماری مزمن چین تا سال 2020 به حدود 5.5 تریلیون یوان برسد. در طول این بیماری همه‌گیر، مشکل کمبود مراقبت‌های پزشکی و داروهای در معرض بیماران مزمن، مورد توجه همه اقشار زندگی قرار گرفت.

به همین دلیل، در تاریخ 2 مارس، دفتر ملی بیمه پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان به طور مشترک سندی را برای روشن شدن خدمات مشاوره آنلاین در مورد بیماری‌های شایع و مزمن صادر کردند. از آن زمان به بعد، سیچوان، گوانگدونگ، جیانگ سو و 10 استان و شهرستان دیگر در محدوده پرداخت بیمه پزشکی قرار گرفته‌اند و قوانین تسویه حساب پزشکی آنلاین را برای خدمات بیماری مزمن صادر کرده‌اند.

نمایشگاه ابر مجازی هوش مصنوعی در خانه

"پلتفرم نمایشگاه مجازی هوش مصنوعی در خانه" اولین نمایشگاه آنلاین است که توسط اجلاس مبتنی بر ابر در کنفرانس جهانی 2020 ایجاد شده است. این پلتفرم با هدف اعلام تلاش شانگهای برای توسعه هوش مصنوعی در جهان از طریق اشکال نوآورانه، فراهم کردن فضای گسترده برای توسعه صنعت هوش مصنوعی و ارائه به جهان و چشم‌انداز زندگی آینده در خانه‌ای گرم را نمایش می‌دهد!

این پلتفرم در 8 ژوئیه 2020 در ساعت 0 صبح رسماً راه‌اندازی شد و باعث افزایش دسترسی به شبکه شد. بازدیدهای تجمعی از این پلتفرم از مرز 2 میلیون فراتر رفته است و شهروندان در سراسر جهان می‌توانند صحنه هوشمند هوش مصنوعی را در اینجا احساس کنند.

بسیاری دیگر از فناوری‌های بزرگ در این نمایشگاه جمع می‌شوند. هدف آن ایجاد بینش درباره توسعه هوش مصنوعی، به طوری که مخاطبان می‌توانند بدون ترک خانه، دانش این صنعت را به دست آورده، کاربردهای مهم هوش مصنوعی را درک کنند و مشتاقانه منتظر روندهای آینده هوش مصنوعی باشند.

هنگامی‌که مخاطبان در خانه خود از این نمایشگاه مجازی بازدید می‌کنند، می‌توانند از طریق تجربه تعاملی مشاهده انجمن‌ها، مرور غرفه داران، ارسال نظرات، لایک و به اشتراک‌گذاری و غیره، توان هوش مصنوعی را در زمان واقعی به دست آورند و هدایای این کنفرانس را کسب نمایند. چنین مکانیسمی با تعامل مثبت می‌تواند مخاطب را قادر سازد تا به طور فعال در حوزه‌های مهم هوش مصنوعی شرکت کند. علاوه بر این، نوت بوک های رسمی سفارشی WAIC، نشان‌های سفارشی رسمی WAIC و دیسک‌های U سفارشی رسمی WAIC نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

برخی از محورهای سخنرانی

الون ماسک (Elon Musk): تسلا (NASDAQ: TSLA) به دستیابی به فناوری سطح 5 رانندگی خودکار بسیار نزدیک است: توانایی یک وسیله نقلیه برای حرکت مستقل در جاده‌ها بدون نیاز به ورودی از سوی راننده انسانی.

    شهر مجازی هوشمند در آینده: شانگهای یک شهر مجازی خیالی ایجاد کرده است

    ژائو هولین (Zhao Houlin)، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور 8: برنامه‌های ترکیبیAI ،5G ، IoT ، کلان داده‌ها و فن‌آوری‌های جدید ، نسل بعدی نوآوری و کاربردهای فنی را پیش می‌برند.

    جک ما یون (Jack Ma Yun)، رئیس شورای عالی سطح همکاری‌های دیجیتال سازمان ملل متحد و بنیان‌گذار علی‌بابا: انسان‌ها بدون زمین نمی‌توانند زنده بمانند، اما زمین می تواند بدون انسان زنده بماند … بشر دارای حقوق عظیمی است، اما طبیعت می‌تواند در هر زمان "ما را از بین ببرد". بشر باید یاد بگیرد که با طبیعت همزیستی کند.

    ما هواتنگ (Ma Huateng)، رئیس و مدیرعامل شرکت Tencent: هوش مصنوعی به خودی خود یک اکتشاف مرزی و بین رشته‌ای است که توانایی‌های انسان را سریع‌تر، بیشتر و قوی‌تر می کند. هدف آن، به ارمغان آوردن فناوری‌های بی‌سابقه و انقلاب صنعتی برای ما است.

    لی یانگ هونگ (Li Yanhong)، بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل شرکت بایدو: الگوریتم LinearFold توسط بایدو می‌تواند پیش‌بینی ساختار ثانویه کل ژنوم coronavirus را از 55 دقیقه به 27 ثانیه ، 120 بار سریع‌تر کند. این بدان معناست که می‌توان علاوه بر بهبود کارآیی در تولید واکسن، اقدامات پیشگیری و کنترل را با سرعت بیشتری تدوین کرد.

    اییو هلس (Yiou Health): با در نظر گرفتن "طرح کلی سلامت چین 2030 " 9، مفهوم تبدیل درمان به کانون بهداشت، به تدریج در قلب مردم نفوذ کرده و صنعت مدیریت بهداشت نیز به شدت توسعه یافته است. در این زمینه، Yiou Health به‌طور ویژه سلسله مصاحبه‌ها و گزارش‌های موضوعی را در مورد مدیریت بهداشت با تمرکز بر تغییرات جدید در صنعت مدیریت بهداشت برنامه‌ریزی کرده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا