ایستگاه زمینی رصد ماهواره‌های ناحیه۲ و پارس ۱ راه اندازی می شود

حسن رضایی حقیقت افزود: محققان پژوهشگاه فضایی ایران با استقرار در این ایستگاه به هنگام عبور ماهواره های ناهید ۲ و پارس ۱ از منطقه شمالغرب کشور آن ها را رصد کرده و این ماهواره ها را به لحاظ مختصات تعیین وضعیت می کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون اجزا و آنتن های فرستنده و گیرنده برای رصد این ماهواره ها از پژوهشگاه فضایی به این پژوهشکده ارسال شده و در حال نصب و انجام اقدامات نهایی است.

رییس پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز گفت: ماموریت­‌های پروژه ناهید در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، برای نخستین بار در کشور مطرح و در این ماهواره پیاده­‌سازی شده است.

رضایی حقیقت، ادامه داد: ماهواره ناهید ۲ دومین گام از برنامه راهبردی ماهواره‌های مخابراتی زمین­‌آهنگ است که در آن کوشیده می‌شود تعدادی از گلوگاه‌های فنی شناسایی و مرتفع شود.

وی یادآوری کرد: پروژه پارس ۱ نیز با هدف طراحی، ساخت و بهره­‌برداری در مدار یک ماهواره سنجشی با رویکرد کاربردی در پژوهشگاه فضایی ایران دست اجرا است.

پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران، دارای یک سایت پژوهشی آزمایشگاهی با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و مجتمع شهید دهقان با مساحت بیش از ۳۴ هزار متر با برخورداری از ۴ هزار و ۳۸۵ مترمربع فضای کارگاهی و ۸۰۰ مترمربع ساختمان اداری است.

در این پژوهشکده بیش از ۶۰ نفر از جمله متخصصان مجرب و توانمند در رشته‌های مهندسی هوافضا، مکانیک، برق، مواد و صنایع فعالیت می کنند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا