کاهش میزان انتشار دی اکسیدکربن در بریتانیا

بر اساس یک گزارش انتشار کربن ناشی از سیستم برق انگلیس به یک سوم در دوران پیش از پاندمی کرونا رسید، چراکه از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان منبع اصلی برای روشنایی چراغ‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

گفتنی است، در طی این فرآیند شدت میزان انتشار دی‌اکسیدکربن به 21 گرم در هر کیلووات بر ساعت رسید.

این گزارش که بر مبنای یافته‌های یکی از بزرگ‌ترین منابع برق بریتانیا از سوی دانشگاه امپریال کالج لندن تهیه شده ، نشان می دهد افزایش استفاده از منابع تجدیدپذیر در سه ماهه دوم در مقایسه با ماه‌های مشابه در سال گذشته باعث شده انتشار دی‌کسیدکربن تا 13 درصد کاهش پیدا کند. همچنین برق تولید شده از منابعی نظیر توربین‌های بادی، مزارع خورشیدی و سوزاندن منابع پایدار که به زیست-توده شناخته می شوند، صورت می‌گیرد.

به گزارش سیناپرس، گرچه تولید و مصرف صنعت برق در کشور انگلیس در ماه های اخیر سبزتر شده است، اما استفاده از این نوع سیستم انرژی برای فعالیت در مقیاس ملی هزینه‌های بیشتری را برای دولت بریتانیا تحمیل کرده است.

بنابر تصمیم گیری ها اپراتورهای سیستم برق در این کشور مجبور شدند در نیمه اول سال هر ماه به طور میانگین صد میلیون پوند هزینه کنند تا شرکت‌ها منابع برق خود را خاموش کنند یا باتری‌های خود را شارژ کنند.

دکتر لاین استفل از امپریال کالج لندن معتقد است؛ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس وسیع تعادل انرژی را در کشور با مشکل روبه رو کرده است.  در ابتدای دهه حاضر هزینه متعادل‌سازی حدود یک پوند در هر مگاوات بر ساعت بود، اما در سه ماهه دوم این هزینه به 5 پوند افزایش یافت که این رقم بسیار بالاتر از انتظارها بود.

حتی شبکه‌های ملی هشدار داده‌اند برای جلوگیری از بارگیری بیش از حد درحالیکه تقاضا برای برق کاهش یافته است، باید توربین‌های بادی خاموش شوند.

مترجم:فریده سلیمانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا