حضور یک شرکت خودروسازی در رقابت کاوشگر ماه گوگل

به گزارش ایسنا، جایزه 30 میلیون دلاری این رقابت به تیمی تعلق می‌گیرد که بتواند کاوشگر رباتیک خود را بر روی ماه فرود آورد و کاوشگر پس از طی 500 متر، تصاویر اچ‌دی را به زمین مخابره کند.

رقابت مزبور با حضور 16 تیم از برزیل، کانادا، شیلی، مجارستان، ژاپن، ایتالیا، مالزی و ایالات متحده در مرحله نهایی برگزاری می‌شود.

این مسابقه به دنبال ترغیب فناوری‌های فضایی جدید توسط شرکت‌های خصوصی با مسئولیت ساخت، پرتاب و فرودآوردن یک کاوشگر رباتیک ماه بر روی سطح ماه تا دسامبر سال 2017 است.

شرکت اتومبیل‌سازی آئودی، تخصص فنی لازم را برای توسعه یک کاوشگر بدون‌سرنشین ارائه خواهد داد که قرار است در سال 2017 در همسایگی محل فرود آپولو 17 بر روی ماه فرود آید. آئودی با همکاری شرکت آلمانی Part-Time Scientists در حال توسعه نوعی کاوشگر آلومینیومی سبک است.

کاوشگر ابداعی توسط موتورهای الکتریکی حرکت می‌کند و این موتورها خود توسط باتری‌های لیتیم-یون نیرودهی می‌شوند. باتری‌ها نیز توسط پنل‌های خورشیدی نیرودهی می‌شوند.

این کاوشگر که در کوه‌های آلپ اتریش و تنریف (بزرگ‌ترین جزیره در مجموعه جزایر قناری) آزمایش شده، دارای سرعت حداکثر 3.6 کیلومتر در ساعت حتی بر روی سطح ناهموار ماه خواهد بود. سر این کاوشگر در قسمت جلو مجهز به دوربین‌های برجسته‌بین و دوربین علمی است.

نقش شرکت آئودی در این پروژه، ارائه دانش فناوری از جمله تجربه‌اش در ساخت سازه‌های سبک، تحرک الکتریکی و حرکت تمامی چهار چرخ کاوشگر است. آئودی همچنین مسئولیت آزمایش‌کردن و اطمینان‌ یافتن از کیفیت این کاوشگر را بر عهده دارد.

کاوشگر مزبور که Audi lunar Quattro نام گرفته، قرار است در سال 2017 پرتاب شود و در ناحیه‌ای واقع در شمال استوای ماه یعنی جایی نزدیک محل فرود ماموریت آپولو 17 در سال 1972 فرود آید. این کاوشگر مطابق قانون نمی‌تواند از مکان فرود آپولو 17 دیدار کند زیرا این ناحیه یک منطقه حفاظت‌شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا