راه اندازی اولین کیوسک ترخیص الکترونیک بیماران در کشور

علیرضا مزدکی، گفت: به منظور اجرای دولت الکترونیک و کاهش نیروی انسانی در حوزه مالی و اداری بیمارستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم گرفت از کیوسک‌های موجود در زمینه پرداخت و خدمات الکترونیک استفاده نماید.

وی افزود: یکی از طرح‌های این سیستم ترخیص الکترونیک بیماران در بیمارستان‌ها بدون مراجعه به مراکز ترخیص و صندوق است. در واقع فرد می‌تواند از طریق پورتال‌های کیوسک وارد سیستم شده، صورت حساب‌های مالی خود را دیده و خدمات دریافتی را مشاهده نماید و در نهایت از طریق پوز متصل به کیوسک پرداخت خود را آنلاین انجام دهد و بیمار در کمترین زمان ممکن ترخیص شود.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: این فرایند دو مزیت دارد، اول اینکه بیمار در صف‌های طولانی ترخیص و صندوق سرگردان نمی‌شود و دوم به صورت آنلاین می‌تواند از وضعیت صورت حساب‌های مالی مطلع شود.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند قبلی مراجعه حضوری به مراکز ترخیص لازم بود و فرد باید منتظر ارسال پرونده و رسیدگی می‌شد و بدون اطلاع از ریز مبالغ، پرداخت را انجام می‌داد. ولی در فرایند جدید بیمار و یا همراه از طریق پورتال می‌تواند کار ترخیص و صندوق را همزمان انجام دهند.

مزدکی با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این طرح، تصریح کرد: فرایند جدید با هدف کاهش نیروی انسانی، شفاف‌سازی صورتحساب‌های بیمار و استفاده از فناوری‌های نوین اجرا می‌شود.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: در نظر داریم از طریق این کیوسک‌ها، طرح را به شبکه‌های نوبت دهی در بیمارستان‌ها توسعه دهیم. در واقع هر فرد با مراجعه به یکی از بیمارستان‌های تابعه می‌تواند نوبت خود را برای بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی رزرو نماید و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مذکور نیست.

وی ادامه داد: دریافت کارت همراه، خرید لوازم مورد نیاز و دریافت خدمات جانبی در بیمارستان‌ها از قابلیت‌های دیگر این کیوسک‌ها است.

مزدکی اظهار داشت: امیدوارم با راه اندازی کیوسک‌های ترخیص، هم دولت الکترونیک اجرا شود و هم شاهد کاهش مراجعات باشیم.

وی با بیان اینکه اولین کیوسک ترخیص الکترونیک به صورت پایلوت در مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) راه اندازی شده است، افزود: ۲۰ کیوسک ترخیص الکترونیک برای بیمارستان رسول اکرم در نظر گرفته شده است.

مزدکی تاکید کرد: همچنین سایر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تا پایان سال جاری به این کیوسک مجهز خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا