همنشینی ماه با زحل و مشتری سوژه عکاسان حرفه‌ای

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر در خصوص رویدادهای نجومی شهریورماه، اظهار کرد: هشتم شهریور در ساعت ۲۱:۰۳ دقیقه ماه در حالت مقارنه با سیاره زحل قرار دارد.

وی در توضیح مقارنه گفت: مُقارنه در ستاره‌شناسی به هم‌راستا قرار گرفتن دو یا چند جرم سماوی با یکدیگر از منظر زمین می‌گویند به گونه‌ای که در آسمان در کنار هم دیده شوند.

این مدرس و پژوهشگر نجوم تصریح کرد: سیاره زحل یا کیوان پس از مشتری، دومین سیارهٔ بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. زیبایی آسمان زحل به خاطر نوارهای روشن حلقه‌های اطراف آن و نیز به خاطر قمرهای زیادش است.

مرادی با بیان اینکه سیاره زحل پس از مشتری بزرگترین سیاره منظمه شمسی است، خاطرنشان کرد: به دلیل فاصله زیادی که این سیاره با زمین دارد، تنها با تلسکوپ می توان جزئیات این سیاره را مشاهده کرد.

این مدرس و پژوهشگر نجوم با تاکید بر اینکه این سیاره به دلیل حلقه‌های زیبایی که در اطراف خود دارد، زیباترین جرم منظومه شمسی شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: حلقه‌ها متشکل از تعداد بسیار زیادی خورده‌های یخ، سنگ، گاز و غبار هستند که به دلیل گرانش بسیار زیاد سیاره زحل به دور این سیاره در حال چرخش هستند و منظره زیبایی را به وجود آورده‌اند.

وی همچنین گفت: ساعاتی پس از این همنشینی ماه در حالت مقارنه با سیاره مشتری قرار می گیرد و فرصت مناسبی برای علاقه مندان نجوم و عکاسان حرفه ای است تا با ابزار رصدی مناسب این دو سیاره که بسیار از زمین دور هستند را رصد کنند.

این مدرس نجوم با بیان اینکه سیارات نوری از خود ندارند و نور خورشید را منعکس می کنند، اظهار کرد: نور مشتری قوی تر است و با یک ابزار رصدی مناسب می توان حلقه های زحل و سطح زیبای مشتری را رصد کرد.

به گفته مرادی مقارنه ماه با سیاره های مشتری و زحل، عمدتا سوژه عکاسان حرفه ای است.

وی در توضیح سیاره مشتری گفت: مشتری، بزرگ ترین سیاره‌ منظومه خورشیدی و تقریبا هزار برابر زمین است. مشتری سیاره‌ای است که تمام اتمسفر آن توفانی است. ابرهای مختلف و رنگین اتمسفر مشتری و غبارهای موجود در آن، از مشتری سیاره‌ای رنگارنگ ساخته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا