ضرورت رعایت پروتکل های بیمارستانی در ارجاع مادران باردار پرخطر

اشرف آل یاسین، در نشست کمیته بیمارستانی بررسی علل تهدیدات مادران باردار، رعایت دقیق پروتکل‌های سطح‌بندی بیمارستان‌ها در ارجاع مادران باردار پرخطر را ضروری خواند و افزود: توجه به علائم بالینی، وضعیت جفت و جنین و پیشینه مادر باردار در بدو ورود به مراکز درمانی الزامی و در روند فرآیندهای درمانی بیمار بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نیاز به ایجاد یک رویه واحد برای ثبت اطلاعات، پذیرش، بستری و تعیین تکلیف مادران باردار در درمانگاه‌های مراکز تابعه است.

آل یاسین گفت: پزشک معالج مادر باردار مسئول بیمار بوده و باید پیگیر تمامی مراحل درمانی بیمار از بدو ورود به بیمارستان تا زمان ترخیص یا ارجاع وی به سایر مراکز درمانی باشد.

وی افزود: باید دقت کنیم تا با رعایت استانداردهای علمی در فرآیند درمان مادران باردار از هرگونه اقدام اضافی و غیرعلمی پیشگیری کنیم.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اهمیت نقش رابطان مادر باردار پرخطر بیمارستان‌ها، گفت: رصد مداوم مادران باردار پرخطر در مراکز تابعه و اطلاع‌رسانی فوری آنها به ستاد معاونت درمان و اساتید معین دانشگاه در این حوزه الزامی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا