مهم ترین چالش ایجاد کلینیک های مجازی

نادر توکلی، افزود: بحث تله مدیسین (پزشکی از راه دور) به عنوان یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۹۹ مطرح است.

وی بیان کرد: بعد از بحران کرونا، حرکت به سمت مجازی شدن کلینیک‌ها و استفاده از ویزیت‌های مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

توکلی گفت: البته چالش‌های بسیاری در این مسیر وجود دارد که مهم‌ترین آن، پایین بودن تعرفه‌های پزشکی است که سبب کاهش انگیزه پزشکان برای مشارکت فعال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است تا چالش‌های حقوقی را برطرف و زیرساخت‌های قانونی را ایجاد نمائیم.

وی، هدف از این کار را ارائه خدمت به بیماران برشمرد و افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی به صورت مجازی، سعی می‌کنیم تا شرایط بهینه برای توسعه زیر ساخت‌های لازم فراهم شود.

توکلی اعلام کرد: دو پروژه به صورت مشخص در دانشگاه علوم پزشکی ایران پایلوت شده و در حال انجام است. همچنین استارت کلینیک‌های مجازی در انستیتو غدد و روانپزشکی زده شده است.

وی با اشاره به این نکته که رشته‌های بالینی می‌توانند پایلوت‌های مناسبی برای شرکت‌های تله رادیولوژی باشند، خاطر نشان کرد: ویزیت‌های مجازی در برخی از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، روماتولوژی و…، که نیاز به معاینه کمتر ولی پیگیری بیشتری دارد، موفق تر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر رفع چالش‌های حقوقی و اجرای جامع پروژه راه اندازی کلینیک‌های مجازی تاکید کرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا