۱۰۰ میلیون ضرر در خرید ماشین بدون کارشناسی

به قول معروف هر چه بیشتر پول بدهی بیشتر آش می خوری، کاملا مشخص است که با پرداخت پول بیشتر، امکان خرید ماشینهای باکیفیت‌تر و یا صفرکیلومتر را دارید که می‌توان چندین سال با آسودگی خاطر از آن استفاده کرد؛ اما با افزایش های قیمت آن هم به صورت نجومی، امکان خرید ماشینی صفرکیلومتر برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست و باید به خرید ماشین کارکرده رضایت داد.

اما خرید ماشین  به صورت کارکرده یا دست دوم نیز بسیار پرریسک به نظر می‌رسد. آگاهی نداشتن از نحوه استفاده مالک قبلی ماشین، وضعیت بدنه و تصادفات، قیمت‌گذاری دقیق ماشین با توجه میزان آسیب‌های فنی و بدنه و درنهایت ترس از پرداخت هزینه و زمان گزاف برای تعمیر ماشین از مواردی است که می تواند خرید ماشینی دست دوم را برای شما با ریسک بیشتری روبرو کند.

در خرید ماشینی دست دوم تلخی اشتباهات خرید، به خسارت مالی ختم نمی‌شود. در بسیاری مواقع درگیری پس از خرید می تواند وقت شما را بسیار هدر بدهد. کافیست سری به دادگاه‌ بزنید تا از عمق کلاهبرداری‌های معاملات ماشین باخبر شوید. همزمان با پیشرفت های مختلف، روش‌های کلاهبرداری نیز روز به روز جدیدتر می‌شوند. در این شرایط خریدارانی که بدون آگاهی در دام کلاهبرداران می‌افتند و در نهایت ماه‌ها زمان صرف می‌کنند تا بلکه به حق خود در دادگاه برسند بازنده این شرایط خواهند بود.

 در ادامه به یکی از این موارد کلاهبرداری در خرید ماشین اشاره می‌کنیم که خریدار را با ضرر 100 میلیون تومانی روبرو کرده است.

خرید شیرین ماشین که به تجربه تلخ با 100 میلیون ضررختم شد!

من تصمیم داشتم نزدیک به 300 میلیون تومان برای خرید ماشین هزینه کنم و می‌خواستم مزدا 3 نیو مدل 96 خریداری کنم. برای پیدا کردن ماشینی مناسب به سایت‌های آگهی ماشین سر زدم و با مالک یک مزدا 3 قراری را برای بازدید ماشین تنظیم کردم. قیمت این ماشین 290 میلیون بود که با توجه به ماشینهای مشابه رقمی منطقی به‌نظر می‌رسید.

به‌گفته مالک این ماشین فقط یک درب رنگ شده داشت. در حال بررسی ماشین بودم که یک خریدار دیگر با تویوتا لندکروز در محل قرار ما حاضر شد و گفت که آگهی را در سایت دیده و برای بازدید هماهنگ کرده است. این فرد به مالک ماشین گفت که مزدا 3 را برای فرزند خود می‌خواهم اما ماشین بدون کارشناسی نمی‌خرم. مالک هم مشکلی با حضور کارشناس نداشت. آن شخص با یک شرکت معتبر کارشناسی ماشین تماس گرفت و درخواست کارشناسی در محل داد. کارشناس پس از نیم ساعت در محل حاضر شد و پس از کارشناسی، دقیقا تنها ایرادی که از ماشین گرفت، همان یک درب رنگ‌شده بود.

من هم که شاهد ماجرا بودم یک لحظه با خودم فکر کردم که بدون پرداخت هزینه کارشناسی شرایط ماشین را مطلع شدم و با ماشینیی سالم روبه‌رو هستم. در نتیجه به فرد مالک گفتم که بنده قبل از ایشان در محل حاضر شدم پس این ماشین حق من است. خریدار دوم کمی ناراحت شد و گفت من حتی کارشناس هم آورده ام، اما مالک هم حق را به من داد و ماشین به من رسید!

خرید وکالتی اشتباه دیگری بود که خوشحالی خرید دست من داد!

فروشنده مزدا 3 گفت که به دلیل مشغله زیاد و داشتن سفر کاری نمی‌تواند در مرکز تعویض پلاک و … حاضر شود. از طرفی دیگر هم به بنده یک تخفیف خوب داد تا به خرید وکالتی راضی شوم و برای تنظیم قولنامه به محضر نرویم. پول ماشین را پرداخت کردم و فردای آن روز با وکالتنامه به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و بدون دردسر تعویض پلاک را انجام دادم.

از آنجایی که تازه ماشین را خریده بودم، بلافاصله پس از تعویض پلاک برای تعویض روغن و فیلتر به مکانیک مراجعه کردم. پس از تعریف تجربه خرید مزدا3، مکانیک در کمال ناباوری به من گفت که ماشین چندین قطعه تعویض شده دارد و مشکل فنی در قسمت موتور هم دارد.

ناگهان همه چیز تیره و تار شد؛ روز معامله را به خاطر آوردم و اولین کاری که کردم به شرکتی که خریدار دوم از آنها کارشناسی گرفته بود، مراجعه کردم. در کمال ناباوری متوجه شدم که در روز معامله هیچ کارشناسی از طرف شرکت برای کارشناسی ماشینی مزدا3 اعزام نشده است. کارشناس شرکت گفت این یکی از شگردهای قدیمی کلاهبرداران است که در آن فروشنده، خریدار دوم و کارشناس همگی همدست هستند و متاسفانه از نام و اعتبار شرکت‌های معتبر کارشناسی هم سواستفاده می‌کنند.

این بار کارشناس شرکت، ماشینی من را با دقت بررسی کرد و قیمت ماشین را 190 میلیون تومان برآورد کرد یعنی بنده 100 میلیون تومان از خرید این مزدا 3 ضرر کرده بودم. واقعیت این بود که من یک مزدا 3 با یک لکه رنگ را نخریده‌بودم بلکه ماشینیی چپ شده با ایرادات متعدد فنی را به جای یک ماشینی سالم خریده بودم. برای شکایت به کلانتری مراجعه کردم اما تازه به عمق فاجعه پی بردم. در کلانتری بود که متوجه شدم فروشنده در کلاهبرداری بسیار حرفه ای عمل کرده است و چون ماشین را به صورت وکالتی و بدون قولنامه خریده بودم و این موضوع کار مرا در دادگاه برای احقاق حق سخت‌تر می‌کرد.

خرید ماشین با کمترین ریسک

اگرچه در این معامله بسیار ضرر کرده بودم ولی مزیت این ماجرا آشنایی من با مجموعه همراه مکانیک بود. یعنی همان شرکتی که خریدار دوم به دروغ از آنها کارشناسی گرفته بود. آن طور که متوجه شدم همراه مکانیک اولین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ای است که در زمینه کارشناسی تخصصی ماشین فعالیت می‌کند. این شرکت، پا را از ارائه خدمات کارشناسی ماشین فراتر گذاشته و به فروش ماشینهای کارشناسی شده هم می‌پردازد. نمایشگاه‌ ماشین همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خاطر ماشینی کارشناسی شده را خریداری کنند. همیشه به این فکر می کنم که به جای آن اشتباه بزرگ باید از ماشین های کارشناسی این شرکت خرید می کردم تا بتوانم از آن ها ضمانت خرید نیز دریافت کنم.

تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه ماشینهای کارشناسی شده همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید ماشینی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

از مزایای خرید از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت مشاوره رایگان خرید ماشین بر اساس بودجه و شرایط
  • خرید ماشینی کارشناسی شده دربخش‌های فنی، بدنه و آپشن‌ها
  • قیمت‌گذاری دقیق ماشین بر اساس ارزش واقعی آن
  • ضمانت 7 روزه جبران خسارت خرید
  • ارائه خدمات حقوقی و عقد قولنامه به صورت رایگان

برای استفاده از این خدمت کافی است به صفحه خرید ماشین در سایت همراه مکانیک به آدرس hamrah-mechanic.com/cars-for-sale مراجعه کرده و از خودروهای موجود در نمایشگاه دیدن کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا