فروشگاه فیسبوک راه اندازی شد

بخش جدید که فیسبوک شاپ نام دارد در سراسر آمریکا عرضه شده است و به مردم امکان می دهد به جست و جوی انواع محصولات پرداخته و اقلام مورد نیاز خود را در این شبکه اجتماعی خریداری کنند. فیسبوک پیش از این بخش مذکور را با گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش کرده بود و ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن  اینستاگرام خود راه اندازی کرد. شرکتها می توانستند کاتالوگ های خرید را به صفحات فیسبوک خود اضافه کنند اما بخش اختصاصی برای خرید در صفحه فیسبوک برای خرید از فروشندگان مختلف وجود نداشت.

فیسبوک همچنین اعلام کرد قابلیت چک اوت اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد پول کالاهای خریداری کرده را مستقیما در داخل اپلیکیشن پرداخت کنند بزودی برای همه شرکتهای آمریکایی موجود خواهد شد. این قابلیت در ۱۸ ماه گذشته برای برخی از شرکای فیسبوک موجود بود.

فیسبوک در تلاش است تا در تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد و درآمدهای خود را فراتر از تبلیغات توسعه دهد. به گفته ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام، این شرکت معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیسبوک کامل شده است هزینه ای دریافت می کند اما این کمیسیون را به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا متوقف کرده است. تجارت می تواند تبلیغات فیسبوک را بهبود بخشیده و فروش از طریق یک تبلیغ را برای بازاریابان راحتتر کرده و کارآمدی آن را افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک اوایل امسال قابلیت خرید مشابهی را رونمایی کرد که به شرکتها اجازه می دهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با جدیت بیشتری در این ابتکار حضور دارد که نشان می دهد با توجه به توسعه خرید آنلاین، فیسبوک این تجارت را جدی گرفته است.

منبع:سیتنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا