۲۴ چهره شناخته شده جهانی در رویداد علمی رویان

روح الله فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنگره سال گذشته به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ۱۶ چهره شاخص در موضوعات مختلف شرکت و سخنرانی کردند اما امسال این تعداد افزایش یافته و تاکنون به ۲۴ نفر رسیده و همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در این کنگره  ۷۶ شخصیت داخلی و خارجی سخنرانی می کنند که از این تعداد ۲۴ نفر سخنران خارجی هستند. در سال های گذشته به دلایل تحریم امکان حضور بسیاری از چهره های شاخص وجود نداشت که امسال از دستاوردها و اندوخته های علمی آنان بهره خواهیم برد.
دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی رویان با یادآوری این که اکثر چهره های شاخص خارجی از کشور آمریکا هستند، تاکید کرد: محققان برجسته ای از کشورهای انگلیس، استرالیا، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، اندونزی، سنگاپور، چین، کانادا و سوئیس در این کنگره حضور می یابند.
فتحی ادامه داد: سخنرانان کلیدی کنگره بین المللی رویان امسال به دلیل اهمیت بیماری کرونا بر روی این موضوع متمرکز می شوند.
معاون آموزشی پژوهشگاه رویان ادامه داد: پروفسور جکی یینگ (Jacky Ying) از سنگاپور و برنده جایزه مصطفی در سال ۲۰۱۵ در مورد روش های تشخیص ویروس کرونا و پروفسور رابرت جان اتکین "((Aitken  Robert John" از پیشکسوتان حوزه ناباروری مردان از استرالیا در مورد "درصد شیوع ناباروری مردان و روش های درمانی آن در حال و آینده " سخنرانی می کنند.
فتحی ادامه داد: پرفسور ماسیمو دومینیکی(Massimo Dominici) از ایتالیا هم در مورد سلول های بنیادی و ویروس کرونا و دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد اپیدمیولوژی ویروس کرونا در  ایران سخنرانی می کنند.

وی با بیان این که فرصت۲ هفته ای برای دریافت خلاصه مقالات در نظر گرفته شد، گفت: بیش از ۱۷۰ خلاصه مقاله در این مدت به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از میان این مقالهات از چهار مقاله که بیشترین امتیاز را از داوران این کنگره کسب کنند در روز افتتاحیه تقدیر می شوند.
دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی رویان به استقبال محققان ایرانی از این کنگره اشاره و تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده اند که این تعداد در حال افزایش است.
فتحی به موضوعات قابل طرح در این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موضوعات که در حوزه تولید مثل در این کنگره مطرح می شود یائسگی زودرس است، این موضوع جامعه جوان را درگیر کرده است.  
وی ادامه داد: چاقی و ناباروری و روش های نوین درمان ناباروری از دیگر موضوعاتی است که در این کنگره به بحث و بررسی گذاشته می شود.  
دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی رویان یادآور شد: در این کنگره در موضوع سلول های بنیادی هم برروی محورهایی مانند پزشکی بازساختی، سرطان، علوم شناختی مقالاتی ارایه می شود.
فتحی یادآور شد: سمپوزیومی هم با عنوان درمان ناباروری و ویروس کرونا پیش از برگزاری این کنگره بین المللی با حضور متخصصان زنان و زایمان برپا می شود.
بیست و یکمین کنگره بین المللی رویان از ۱۲  تا ۱۶ شهریورماه به مدت پنج روز همزمان با ۳ برنامه علمی شامل کنگره تولیدمثل، کنگره سلول های بنیادی و سیمنار پرستاری و مامایی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا