کم تحرکی رو به افزایش است

در این بررسی آمده است: در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ تعداد افراد بزرگسال در اروپا که روزانه بیش از چهار ساعت و نیم از وقت خود را بدون تحرک و در وضعیت نشسته سپری می کنند حدود هشت درصد افزایش داشته است.

گروهی از متخصصان اسپانیایی به بررسی اطلاعات ۹۶ هزار و چهار فرد بزرگسال در سراسر اتحادیه اروپا پرداختند تا تغییرات در سبک زندگی کم تحرک مورد مطالعه قرار دهند.

آنها دریافتند در سال ۲۰۰۲، درصد بزرگسالانی که بیش از چهار ساعت و نیم در روز بی تحرک بوده اند ۴۹.۳ درصد بوده است اما در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۵۴.۳ درصد رسیده است.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ نسبت بزرگسالانی که سبک زندگی کم تحرک را داشته اند در اسپانیا، آلمان، فرانسه و انگلیس به ترتیب حدود ۳.۹، ۴.۷، ۱۷.۸ و ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته محققان نشستن برای مدت زمان بیش از چهار ساعت و نیم در روز با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی همراه است. بررسی انجام گرفته نشان داد میزان سبک زندگی کم تحرک در سراسر اروپا افزایش یافته و می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت همه کشورهای اروپایی داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین آمارها نشان داد: ۵۲.۲ درصد از مردان برای مدت بیش از چهار ساعت و نیم در طول روز بدون تحرک هستند و این رقم در میان زنان ۴۹.۵ درصد بوده است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا