ایران تنها تولید کننده پنی سیلین جی در خاورمیانه

 علی شریف اعظم در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید این دارو موجب بی نیازی کشور از واردات آن شده است.وی اظهار کرد: این دستاورد جدید با خودکفایی ، بومی سازی دانش فنی تولید پنی سیلین و جلوگیری از خروج ارز در این بخش همراه شده است.

شریف اعظم گفت: خط تولید پنی سیلین جی در شرکت گروه صنایع دارویی شفا فارمد منطقه کردان از سال 92 فعال شد و با توجه به اهمیت این داروی استراتژیک گام های موثری برای تولید انبوه آن برداشته شده است .
وی، به اهمیت و نقش مهم آنتی بیوتیک ها در بخش دفاعی و پزشکی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: طی دو دهه گذشته تلاش های زیادی در کشور برای راه اندازی خط تولید ماده اولیه پنی سیلین جی در کشور صورت گرفت که این مهم با تلاش متخصصان داخلی و دانش بومی به نتیجه رسید.
شریف اعظم گفت: کشورهای چین و هند تنها تولید کننده ماده اولیه آنتی بیوتیک در جهان هستند که ایران با دستیابی به دانش تولید ماده اولیه آنتی بیوتیک ها آن هم از مولکول زنده از وابستگی و واردات آن ها بی نیاز شده است.
وی بیان داشت : این امر موجب شد تا نام ایران به عنوان تنها تولید کننده پنی سیلین جی در خاورمیانه ثبت شود.
به گفته وی پنی سیلین جی هم اکنون در ردیف پر مصرف ترین گروه آنتی بیوتیک ها در جهان است.مدیر عامل شرکت گروه صنایع دارویی شفا فارمد وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره ) بیان کرد: این شرکت در سال 1375 با هدف تولید سالانه 300 تن انواع آنتی بیوتیک در منطقه کردان ساوجبلاغ فعالیت خود را آغاز کرد که با همت نیروی انسانی متخصص و متعهد توانسته ایم در مسیر اهداف تعیین شده در حوزه سلامت جامعه و خودکفایی کشور حرکت کنیم.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا