لامبورگینی و شیائومی خودروی کارتینگ الکتریکی می‌سازند

شرکت شیائومی این غول فناوری مستقر در چین با شرکت لامبورگینی ایتالیا همکاری مشترکی را برای توسعه یک خودروی موسوم به "Ninebot GoKart Pro Lamborghini Edition"  آغاز کرده است. این محصول ممکن است مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین لامبورگینی تاریخ تا به امروز باشد. با این وجود یک تفاوت بزرگ با دیگر محصولات لامبورگینی دارد و آن اینکه برای استفاده در خیابان‌ها و بزرگراهها ساخته نمی‌شود، بلکه تنها در پیست‌های مسابقه رانده خواهد شد.

این محصول که در واقع یک خودروی کارتینگ با قابلیت تبدیل به اسکوتر خواهد بود، دارای حداکثر سرعت ۲۵ مایل در ساعت(۴۰ کیلومتر در ساعت) است. در واقع چرخ های عقب این خودرو قابل جدا شدن و استفاده به عنوان یک اسکوتر هستند. 

لاستیک های عقب عمدا با اصطکاک کمتری ساخته شده اند تا رانش بیشتری داشته باشند و چرخ هایی که در جلو قرار دارند با اصطکاک بیشتری ساخته شده اند تا بتوانند ایمنی بیشتری فراهم کنند.

یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر و مناسب در مورد چرخ ها، فرمان پذیری خوب آنها است که در هنگام چرخش، مشکلی ایجاد نمی کند و در هنگام چرخش شدید، ثبات وسیله نقلیه را حفظ می کند تا مانع از چپ شدن شود.

شیائومی همچنین گفته است که یک جفت چراغ جلو و یک بال عقب نیز در این خودرو وجود خواهد داشت که در واقع این بال، عملکرد و اداره این ماشین را بهبود می بخشد. 

همچنین چهار حفره ورودی هوا وجود دارد که به خنک شدن باتری ۴۳۲ وات ساعتی آن کمک می کند. این باتری می تواند این وسیله نقلیه را ۶۲ دور در یک پیست ۴۰۰ متری همراهی کند که تقریباً برابر با ۲۵ کیلومتر پیمایش مسیر است.

به کاربران این امکان داده می شود تا از چهار تنظیم مختلف حد مجاز سرعت از یک برنامه در گوشی های هوشمند شیائومی استفاده کنند. بنابراین با این ویژگی می توان اجازه داد که رانندگان جوان تر سوار این ماشین شوند.

این خودرو همچنین دارای چهار بلندگو است که از دو طریق قابل استفاده است. کاربرد بارز و بدیهی این است که رانندگان موسیقی مورد علاقه خود را از طریق آنها پخش کنند، اما همچنین می توان صدای موتور خودروهای لامبورگینی را از آنها پخش کرد.

از آنجایی که این وسیله نقلیه مجاز به ورود به خیابان نیست، کاربران می توانند این خودروی کارتینگ را به حالت فشرده تری درآورند و آن را در صندوق عقب خودروی خود قرار دهند. 

کارتینگ یا مسابقه کارتینگ نوعی از ورزش موتوری با خودروهای چرخ‌باز است. این‌گونه خودروهای چهارچرخه کوچک و چرخ‌باز، "کارت" نام دارند. با خودروی کارت معمولاً در مسیرهای کارت‌سواری که در مقیاسی کوچک نسبت به بزرگ‌راه‌های واقعی ساخته می‌شوند، مسابقه داده می‌شود. کارتینگ معمولاً به عنوان قدم اول در مسیر رسیدن به ورزش‌های پرخرج‌تر خودروسواری به‌ شمار می‌آید. اگر پیست کارتینگ درون یک ساختمان باشد به این نوع کارتینگ، کارتینگ سرپوشیده (Indoor Karting) گفته می‌شود.

گفته شده است که محصول مشترک شیائومی و لامبورگینی از امروز(۲۵ اوت ۲۰۲۰) با قیمت حدود ۱۴۵۰ دلار برای فروش گذاشته خواهد شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا