پیشنهاد رئیس کمیته امداد برای رفع مشکل اشتغال نیازمندان

سیدمرتضی بختیاری در حاشیه مراسم توزیع بسته‌های غذایی که به همت یک موسسه خیریه برگزار شد، گفت: خوشبختانه در کنار اقدامات حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، سپاه، بسیج و سایر نهادها، شاهد فعالیت گروه‌ها و موسسات خیریه مردمی هستیم که در این شرایط دشوار اقتصادی و بیماری سخت کرونا به فکر اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه هستند.
وی افزود: موسسه خیریه مادر مهربان که از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده، طی هفته گذشته و امروز بیش از هزار بسته غذایی را برای کمک به نیازمندان فراهم کرده که اقدام بسیار ارزشمندی است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به توفیقات چشمگیر در برگزاری دو مرحله پویش ایران همدل گفت: یکی از اقدامات ارزشمندی که پس از فراخوان مقام معظم رهبری اتفاق افتاد، اجرای پویش ایران همدل بود که خوشبختانه در مرحله نخست تبدیل به بزرگترین پویش مردمی بعد از انقلاب شد.
وی افزود: مرحله دوم پویش ایران همدل با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده، کودکان زیر ۶ سال و دانش‌آموزان نیازمند از عید غدیر آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
بختیاری با اشاره به برگزاری طرح‌های «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» در مرحله دوم پویش ایران همدل گفت: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های موجود در ماه‌های محرم و صفر، در مواردی که امکان طبخ غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، نذورات مردمی در قالب طرح اطعام حسینی به صورت غذای گرم در اختیار نیازمندان و اقشار محروم قرار می‌گیرد و در نقاطی که امکان پخت غذا وجود نداشته باشد، کمک‌های مردمی در چارچوب طرح احسان حسینی و به شکل بسته‌های معیشتی توزیع خواهد شد.
بختیاری خاطرنشان کرد: پویش ایران همدل که با وجود شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا با استقبال چشمگیری از سوی مردم نیکوکار مواجه شد، می‌تواند گره بسیاری از مشکلات کشور را باز کند و پیشنهاد ما این است که مرحله سوم این پویش با هدف رفع چالش بزرگ اشتغال در نقاط محروم، روستا‌ها و نقاط کم‌برخوردار کشور برگزار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا