طرح پویش اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل متناسب با رشته تحصیلی آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سیناپرس اصفهان، مراسم رونمایی از لوگوی طرح «پویش اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل متناسب با رشته  تحصیلی» با حضور روسای نهادهای مشارکت کننده دراین طرح، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، مدیر کل اداره کار، رفاه  و امور اجتماعی استان و نماینده اتاق بازرگانی (مدیر سرای نوآوری اتاق ) ظهر امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد:طرح پویش برای دانشجویان علاقه‌مند به اشتغال همزمان با تحصیل دانش، طراحی شده تا دانشجویان حین تحصیل با محیط بنگاه های اقتصادی و صنعت آشنا شوند، براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی استان این امکان را  در قالب واحدهای اضافه تر کارآموزی تعریف می کند .

وی تصریح کرد:  دانشجویان با انتخاب این واحد و طبق هماهنگی هایی که از قبل دانشگاه با صنعت انجام داده است، می‌توانند در روزهای تعیین شده و با آزاد گذاشتن وقت دانشجو از سوی دانشگاه، وارد محیط  صنعت شود و  فرایند تحصیل هماهنگ با کار و صنعت رقم بخورد، به نحوی که مهارت لازم را در حین تحصیل متناسب با رشته اش، کسب کند .

وی اظهار کرد: همانگونه که طرح همزمانی تحصیل و کسب مهارت و اشتغال در بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نتایج مفید و ارزنده ای برای صنایع و بنگاه های تجاری داشته است، راه اندازی و ایجاد آن در غالب طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره مندی از ثمرات و نتایج چشمگیر آن در بحث اشتغال و تربیت نیروی متخصص و مجرب با همکاری نهادهای ذیربط، برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اجرا می شود.

نجفی افزود: انتظار و خواست اصلی صنایع از مراکز آموزش عالی در کشور، تربیت نیروی ماهر و کارآزموده با تخصص های مورد نیاز این صنایع است و در تلاشیم که با عملیاتی شدن طرح پویش، شاهد اتفاقی ارزشمند و تحول آفرین در راستای پیشرفت تکنولوژی و صنعت این مرز و بوم باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان اینکه دانشجویانی که این طرح را انتخاب می کنند به نوعی آینده شغلی خود را برای پس از کسب علم و دانش تضمین کرده اند، گفت: امروزه یکی از مشکلاتی که برای بیکاری فارغ التحصیلان مطرح است، عدم کسب مهارت لازم متناسب با بازار کار و صنعت است که با تحقق این طرح، این معضل برطرف خواهد شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان طرح پویش را تلفیق آموزش با تربیت، پژوهش و مهارت خواند و افزود: در راستای پویایی اقتصاد دانش بنیان، تربیت نیروی انسانی توانمند و حمایت از دانشجویان مستعد، توسعه فرهنگ پژوهش و کارآفرینی و برقراری تعامل با نهادها و بنگاه های اقتصادی_ اجتماعی در راستای نیاز این بنگاه ها، این طرح در برنامه ریزی های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گنجانده شد و در یک سال گذشته با رایزنی ها و تشکیل جلسات متعدد با اصحاب صنعت و تجارت، برنامه ای عملیاتی برای آغاز روندی از فراگیری مهارت تا اشتغال به کار دانشجو در بازار کار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این اتفاق  در قالب اجرای طرح «پویش اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل متناسب با رشته  تحصیلی» رقم می خورد که دانشجویان ما با کسب مهارت لازم صنعت متناسب با رشته تحصیلی خود، توانمند تر شده  و فضای بازار کار را به خوبی درک می کنند.

وی در پایان اذعان داشت: امروزه استقبال صنایع از جذب  دانشجوی مهارتی تحت این پویش بسیار خوب بوده، حال باید به انتظار استقبال دانشجویان از این طرح برای اشتغال همزمان با تحصیل بود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا