نسل جدیدی از موتورهای الکتریکی ساخته شد

گروه پژوهشی و صنعتی جی موتور( G-MOTOR ) از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور و حمایت علمی پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با مطالعه و تحقیق در تکنولوژی های روز دنیا، به چگونگی فرایند طراحی و تولید نسل جدیدی از موتورهای الکتریکی با تکنولوژی بسیار بالا که با نام موتورهای دی‌سی‌براشلس (BLDC) در دنیا شناخته شده‌اند، دست یافتند.

این شرکت در حال حاضر توانایی تولید موتورهای الکتریکی با توان‌های مختلف از ۱۰ وات تا ۴۰ کیلو وات و از ولتاژ ۳.۷ تا ۳۸۰ ولت را دارد.

این شرکت تاکنون تعدادی از این موتورها را به سفارش مشتریان خود تولید و وارد بازار کرده است. این دسته از موتورها امروزه در ماشین‌آلات صنعتی و سیستم‌های اتوماسیون، صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، موتورها و دوچرخه‌های برقی، انواع تجهیزات پزشکی و هوافضا اعم از انواع پهپادهای بال ثابت، بالگرد و کوادکوپترها استفاده می‌شود.

شرکت گاهنگان موتور ایرانیان بعد از چهار سال تحقیق در زمینه چگونگی طراحی و تولید موتورهای دی سی براشلس، در سال ۱۳۹۸ با ارائه محصولات خود به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دفاع از آن در مراحل مختلف، تأییدیه‌های لازم را کسب کرد و امروز، در مرکز رشد واحدهای فناور سازمان، به فعالیت خود ادامه دهد.

برخی از محصولات Out Runner این شرکت شامل موتور GM۷۵۸۵S با سیستم آب خنک برای استفاده در اسپیندل ماشین آلات CNC، موتور GM۱۵۰۸۰S برای ماشین آلات صنعتی و ربات های سنگین وزن، موتور GO۲۵۶۲۵S برای ماشین های لباسشویی دایرکت درایو، کولرهای آبی، ماشین آلات سفال‌گری و موتور GU۱۰ برای پهپادهای صنعتی، کشاورزی و امدادی موتورهای GF۳۵۱۵ و GF۵۲۱۰ برای پهپادها و کوادکوپترهای تفریحی، تجاری، راه داری و نقشه برداری، موتور GI۳۴۸۱ برای انواع دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مانند دریل های اورتوپدی، سیستم های کمک تنفسی همانند ونتیلاتور است.

همچنین باتوجه به شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن، نیاز صنعت پزشکی به دستگاه های کمک تنفسی؛ از قبیل، CPAP ،BiPAP ، AutoPAP و ونتیلاتور بسیار افزایش یافته است.

در این راستا گروه پژوهشی و صنعتی جی موتور با تولید موتورهای دی سی براشلس مورد نیاز سیستم‌های فوق، پاسخ‌گوی نیاز شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی داخلی است. این شرکت  برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا