خواص ضدویروسی ماسک گرافنی تایید شد

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) که تولیدکننده ماسک حاوی گرافن است، اعلام کرد که خواص ضدویروسی ماسک این شرکت موسوم به Co-mask تایید شده ‌است. این ماسک‌ها توسط دپارتمان نروساینس دانشگاه کاتولیک رم مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده ‌است.

این شرکت اعلام کرد که این تیم تحقیقاتی روی پارچه‌های حاوی گرافن G آزمایش‌هایی انجام دادند تا اثر این پارچه‌ها روی ویروس کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج یافته‌های این گروه نشان داد که گرافن می‌تواند به بهبود خواص منسوجات تاثیر گذاشته و حتی اثرات ضدویروسی به آن اعطا کند. هنگامی که ویروس با منسوجات حاوی گرافن تماس پیدا می‌کند، فیلتر شده و مقدار آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

جیولیو سیزار می‌گوید: «این نتایج اولیه تایید می‌کند که استفاده از فناوری ما می‌تواند به‌طور قابل توجهی ماسک‌ها را بهبود داده و به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند. رهیافت‌های گرافنی ما از نظر زیست‌محیطی پایدار بوده و غیرسمی است.»

در حال حاضر این شرکت در مرحله بحث و گفتگو با شرکاء احتمالی برای این برنامه تجاری است. ماسک‌های شرکت دایرکتا پلاس برای استفاده در محیط کار و همچنین فضاهای مختلف طراحی و ساخته شده‌‌است. این شرکت می‌گوید که ماسک حاوی گرافن، مزایای زیادی برای مصرف‌کننده دارد؛ کسانی که به دنبال محافظت خود در برابر ویروس کووید ۱۹ هستند. البته کاربرد این ماسک تنها برای مقابله با کرونا نیست بلکه برای انواع مختلف عوامل بیماری‌زا قابل استفاده است. این نوع ماسک‌ها دارای سطح فیلتراسیون بالایی بوده و عملکرد تنفسی را بهبود می‌دهند که با این کار تنفس، راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود. در این میان، شرکت دایرکتا پلاس می‌داند که مردم علاوه‌بر ویروس کرونا دغدغه‌های دیگری نیز دارند و تلاش می‌کند که این دغدغه‌ها را نیز رفع کند. برای مثال، ماسک‌های گرافنی این شرکت قابل شستشو هستند که این به معنای امکان استفاده مجدد از ماسک است؛ بنابراین، این ماسک‌ها نسبت به ماسک‌های یک‌بارمصرف، زیست‌سازگارتر هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا