رونمایی از دو خودروی کلاسیک برقی رولزرویس

شرکت لوناز (Lunaz) که در زمینه‌ی برقی‌سازی خودروهای کلاسیک فعالیت می‌کند، از دو مدل جدید برای افزایش سبد محصولات تاریخی تبدیل‌شده خود رونمایی کرد که شامل نسخه‌های بدون آلایندگی رولزرویس فانتوم V و سیلور کلاد (Silver Cloud) مدل ۱۹۶۱ می‌شود.

فقط ۳۰ دستگاه تولیدی در مجموعه‌ای از سبک‌های بدنه شامل لیموزین چهاردر، کوپه دودر و کوپه دودر روباز با سقف تاشو دردسترس خریداران خواهد بود. قیمت مدل رولزرویس سیلور کلاد از ۴۶۳,۰۰۰ دلار و فانتوم برقی از ۶۶۱,۵۰۰ دلار بدون احتساب مالیات محلی شروع می‌شود. گفته می‌شود که این شرکت قبلا سفارش‌های مشتریان موجود را پذیرفته است.

هر خودروی الکتریکی تبدیل‌یافته از نظر ظاهری و بصری بدون تغییر باقی می‌ماند، ولی برای فرایند بازسازی متحمل برخی تغییرات می‌شود. در عوض پیشرانه بنزینی اصلی با سیستم محرکه برقی ساخت این شرکت تعویض خواهد شد و این پیشرانه برقی ۳۸۰ اسب‌بخار قدرت ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. لوناز ادعا می‌کند که این خودرو برقی قادر است به لطف باتری ۸۰ کیلووات ساعت در زمانی کمتر از پنج ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد و ظرفیت پیمایش آن به ۴۰۲ کیلومتر می‌رسد.

دیوید لورنز، بنیان‌گذار شرکت لوناز گفت:

الان زمان مناسبی برای رولزرویس برقی است. ما در حال پاسخگویی به لزوم استفاده از طراحی زیبا و کلاسیک با قابلیت استفاده، قابلیت اطمینان و پایداری پیشرانه برقی هستیم. بیش از هر زمان دیگری، ما تقاضا برای دستیابی به هوای پاک را ازطریق زیباترین و لوکس‌ترین خودروهای تاریخ برآورده می‌کنیم.

شرکت لوناز مستقر در سیلورستون، قبلا نسخه‌های برقی از کوپه اسپرت جگوار XK120 را ارائه داده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰، نسخه‌‌های XK120 کانورتیبل و XK140 به مشتریان تحویل داده شود. این شرکت به منظور تأمین تقاضا برای اصلاح مدل‌های تبدیل‌یافته قصد دارد نیروی کار خود را در انگلیس دو برابر کند.

لوناز فرایند تست و توسعه مدل‌‌های برقی جگوار را قبل از اینکه انگلستان در ۲۳ مارس به حالت تعطیلی درآید، به پایان رساند و متعاقباً ازطریق مشاوره ویدئویی با مشتریان، سفارش‌های خود را دریافت کرد. این شرکت ادعا می‌کند مدل کسب‌وکار منحصربه‌فردش (ارائه خدمات تنها به مشتریانی که با آن‌ها رابطه مستقیمی دارد)، آن را از مسائلی که تولیدکنندگان بزرگ را در طول همه‌گیری ویروس کرونا تحت تأثیر قرار داده‌اند، محافظت کرده است.

هر خودروی تبدیل‌یافته توسط لوناز، قبل از انجام هر کاری به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌شود تا مهندسان بتوانند رندرهای CAD را برای «اطمینان از تکامل فنی» ایجاد کنند. خودرو به منظور بازسازی کامل، پیاده‌سازی شده و کار اصلاح بدنه و به‌روزرسانی توسط مهندسان خود این شرکت انجام می‌شود. فضای داخل کابین خودروها با سیستم‌های صوتی به‌روزرسانی شده، سیستم‌های سرگرمی و  قابلیت‌های اتصال بی‌سیم (Wi-Fi) مدرن شده است. قیمت تبدیل مدل‌های کلاسیک به برقی توسط لوناز از ۴۶۳,۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

لوناز می‌گوید که چون توانسته تولید محصولات را مطابق با شیوه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دهد، همچنان در تلاش است که تا پایان سال نیروی کار خود را دو برابر کند تا بتواند از عهده افزایش سفارش‌ها در سطح جهان بر آید. لوناز قصد دارد تیم کنونی کارگران خود را که تجربه‌ی فعالیت در رولزرویس، مک‌لارن، استون مارتین‌، کازورث، فولکس‌واگن و فرمول ۱ را دارند، تکمیل کند.

لوناز علاوه بر مدل‌های پرچم‌دار جگوار، نسخه‌های برقی اصلی بنتلی کنتیننتال تولیدشده از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵ را نیز به مشتریان اختصاصی خود ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که اولین مدل، یک بنتلی کنتیننتال S2 فلایینگ اسپر خواهد بود که توسط یک کلکسیونر خودرو سفارش داده شده است و قصد دارد از آن برای رانندگی روزانه استفاده کند.

لوناز همچنین در حال مذاکره با چند شرکت خدمات هتل‌داری و توریستی برای امکان ادغام مدل‌های کلاسیک برقی در ناوگان‌ لیموزین موجود آن‌ها است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا