گزارش تصویری از مهاجرت نادر ترین نوع ماهی کپور

بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا در کشور چین ، مراکز محیط زیست ، جانور شناسی و مطالعات ابزیان ایالت چینگ های Qinghai در شمال غرب این کشور ، اعلام کردند  که در  روز بیست و سوم ژوئن ( برابر با دوم تیر ماه ) مهاجرت گروهی از ماهی های منحصر به فرد و نادر کپور از نوع ماهی کپور برهنه یا چرمی در رود شالیو Shaliu river و دریاچه چینگ های مشاهده شده است . در این مهاجرت تعداد زیادی از این گونه نادر ماهی ها مشاهده شده و پرندگان مختلفی نیز به صید این ماهی ها پرداخته اند . ماهی کپور از انواع ماهی های رودخانه ای محسوب شده که  در آب شیرین به سر برده و آب‌های گرم، آرام و پوشیده از گیاه را دوست دارد.

ماهی کپور به  طور متوسط تا 40 سانتیمتر رشد می کند اما گاهی انواع مختلف این ماهی در ابعاد یک تا یک و نیم متر نیز مشاهده شده است .  این ماهی همه چیز خوار بوده و از موجودات ریز بستر آب ، کرم‌ها ؛ سخت پوستان ، نوزاد حشرات و حتی فضولات حیوانی و گیاهی ، لاشه حیوانات ، تخم ماهیان و در موارد نادر ؛ نوزادان خود را مصرف می‌کنند . ماهی های کپور در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی‌گراد به صورت دسته جمعی به خواب زمستانی فرو می‌روند .

در میان ماهیان کپور می‌توان چهار  نوع آن ها را بر حسب قرار گرفتن فلس‌ها  روی بدن از یک دیگر تشخیص داد :

ماهی کپور فلس دار که دارای بدنی کاملاً پوشیده از فلس است .

ماهی کپور آئینه ای که دارای فلس‌های آئینه‌ای شکل و نا مرتب است .

کپور فلس دار یک ردیفی که دارای یک ردیف فلس در امتداد خط جانبی بوده و همگی آنها به یک اندازه‌اند .

ماهی کپور چرمی یا برهنه: که فاقد فلس و یا دارای تعداد کمی فلس است . عمر این ماهی تا 45-50 سال گزارش شده و نمونه های از آن تا 30 کیلوگرم وزن می توانند داشته باشند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا