مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی افتتاح شد

 امیدوارم با راه‌اندازی این مراکز ایده‌های علمی خود را تجاری‌سازی کنیم. البته باید به معکوس آن هم توجه کنیم. برخی وقت‌ها نیاز تجارت این است که ببینم در صنایع و جامعه چه نیازهایی وجود دارد و بعد از شرکت‌های دانش‌بنیان بخواهیم آن نیاز جامعه را پاسخ دهند.

دکتر جلیل کوهپایه‌زاده امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته اقدامات خوبی در حوزه علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش‌های آموزشی و تحقیقاتی انجام شده و امروزه نیز جزو یکی از ۶ برنامه اصلی دانشگاه پرداختن به این حوزه است. مرکز تحقیقات و گروه‌های آموزشی علوم اعصاب در حوزه علوم اعصاب وجود داشت  و امروزه برای تبدیل ایده‌های نوروساینس به عملیات نیاز به وجود مرکز رشد حس می‌شد.

وی با بیان این که این مرکز رشد به صورت فرادانشگاهی تنظیم شده است که حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان و پاسخ به نیازهای سلامت را تسهیل کند، گفت: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی ایران نهاد مناسبی برای گسترش فعالیت در حوزه علوم اعصاب باشد. با تمام قوا سعی خواهیم کرد از برنامه نوروساینس در دانشگاه حمایت کنیم. یکی از بخش‌های این برنامه تاسیس مرکز رشد است. ممکن است محدودیت‌هایی برای چنین مراکز رشدی که به صورت تخصصی کار می‌کنند ایجاد شود؛ ولی با حمایت‌های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه قطعا سعی خواهیم کرد فعالیت‌های این مرکز را تسهیل کنیم.

کوهپایه زاده بیان کرد: منتظر تحرک بیشتر در بخش شتابدهنده هستیم تا به خروجی‌های عملی برسیم. در شرایط تحریم‌ها این بهترین فرصت است که از توانمندی‌های دانشجویان جوان، صنعتگران و دانشمندان خود بهره ببریم. ما در دانشگاه به طور کامل در کنار دوستان هستیم ان‌شاء‌الله با درایت، خرد جمعی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانیم به اهداف خود برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: مراکز رشد می‌توانند ارتباطی  که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد را تسهیل کنند. ما سال‌ها دفاتر ارتباط با صنعت را در دانشگاه‌ها داشته‌ایم، ولی ارتباط چندانی بین دانشگاه علوم پزشکی و صنعت وجود نداشته است. امیدوارم با راه‌اندازی این مراکز ایده‌های علمی خود را تجاری‌سازی کنیم. البته باید به معکوس آن هم توجه کنیم. برخی وقت‌ها نیاز تجارت این است که ببینم در صنایع و جامعه چه نیازهایی وجود دارد و بعد از شرکت‌های دانش‌بنیان بخواهیم آن نیاز جامعه را پاسخ دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا