۷۲ درصد تهرانی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند

علیرضا زالی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مجموع بستری شدگان مبتلا به کرونا در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های تهران به ۵۳۵ نفر رسیده است.

وی به استفاده از ظرفیت دورکاری توسط کارمندان اشاره کرد و افزود: اعمال محدودیت ها و حفظ و استمرار شرایط موجود در هفته های آتی می تواند تاثیرات چشمگیری در کاهش کرونا در تهران رقم بزند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: ۲۹۷ بیمار  از مجموع بستری شدگان با تشخیص کرونا، در بخش آی سی یو توسط تهویه مکانیکی و مصنوعی در بیمارستان های تهران تحت درمان هستند.

زالی از کاهش محسوس مبتلایان به کووید ۱۹در تهران خبر داد و یادآور شد: تمامی تحلیل های آماری نشانگر می دهد که این آمار مبتلایان در تهران شکننده است و مطلقا نباید تغییرات منجر به ایجاد تصوراتی مبنی بر رسیدن به ثبات قطعی یا نسبی از سوی مردم و مسوولان شود.

وی استفاده منظم و منطقی از ماسک، ترویج شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ظرفیت ناوگان بهداشتی و مراکز جامع سلامت را در کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ و در نتیجه تقلیل میزان مراجعان به بخش های بستری موثر دانست.

 وی  محدودیت های تردد و استفاده از ظرفیت دورکاری توسط کارمندان را دارای تاثیر چشمگیر دانست و تاکید کرد: حفظ و استمرار شرایط موجود در هفته های آتی می تواند تاثیرات چشمگیری در تهران رقم بزند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا  درکلان شهر تهران به نزدیک شدن به ایام سوگواری ماه محرم و ایجاد فضای معنوی در کشور اشاره کردو گفت: شهروندان می توانند با شرکت در پویش نذر سلامتی با هدف تامین ماسک، لوازم بهداشتی و یا تامین اقلام سرمایه ای بیمارستان ها گامی موثر در مسیر مبارزه با ویروس کرونا بردارند.

زالی ادامه داد: شهروندان تهرانی از طریق مسیرارتباطی#٧٠٠*٧٣٣* می توانند نذورات خود را برای ریشه کنی کرونا به دست نیازمندان  برسانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا