حمایت مالی برای تحقیق روی نانوابزار شناسایی زیست‌مولکول‌ها

شرکت سیرکولومیکس (Circulomics) موفق به دریافت حمایت مالی 1.5 میلیون دلاری از موسسه ملی سلامت برای توسعه آرایه میکروRNA (Ligo-miR) شده است. این حمایت مالی در ادامه حمایت 400 هزار دلاری است که در فاز اول این پروژه به سیرکولومیکس پرداخت شد.
میکروRNA یکی از حوزه‌های در حال رشد در بخش زیست‌پزشکی است. Ligo-miR نانوابزاری است که به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا با حساسیت بالا و هزینه پایین فرآیند شناسایی را انجام دهد. زمانی که میکروRNAهای فرضی شناسایی شدند، Ligo-miR می‌تواند با آنالیز هزاران نمونه در روز، آنها را بررسی و تایید می‌کند. با این کار هم در مصرف مواد شیمیایی و هم زمان صرفه‌جویی می‌شود در حالی که در روش رایج، PCR، نیاز به زمان و مواد زیادی است.
کلوین لو مدیرعامل این شرکت می‌گوید: « یکی از مزایای فناوری Ligo-miR آن است که می‌تواند حساسیت بالایی داشته و چندکار را با هم انجام دهد. با استفاده از نوع طراحی و روش شناسایی، امکان افزایش خروجی در این نانوابزار فراهم شده است.»
انعطاف‌پذیری این سیستم موجب می‌شود تا کاربردهای زیادی در حوزه‌های مختلف داشته باشد به طوری که در بخش سلول‌های کاشته شده، زیست‌سیالات و بافت می‌توان از این ابزار استفاده کرد. اولین محصول این شرکت، Ligo-miR EZ ، یک کیت تشخیصی برای شناسایی بافت‌ها و سلول‌ها است. با استفاده از این ابزار، تنها با یک چرخه گرمایی و شناسایی PAGE فلورسانس، می‌توان 24 نوع شناسایی روی 96 نمونه در روز انجام دهد. محصول بعدی، Ligo-miR CE، حساسیت بالایی در شناسایی زیست‌سیالات و سلول‌های منفرد دارد که با استفاده از الکتروفوریز ستونی خودکار می‌تواند 80 شناسایی را با حساسیت کمتر از 100 کپی (sensitivity <100 total copies) انجام دهد.
تا کنون شرکت سیرکولومیکس مبلغ 2.8 میلیون دلار حمایت مالی برای توسعه نانوادوات دریافت کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا