آمریکا یک نوع کروناویروس می‌سازد

 در حال حاضر، داوطلبانی در سراسر جهان، واکسن آزمایشگاهی "کووید-۱۹" یا "دارونما" را دریافت می‌کنند و سپس به مدت چند ماه یا حتی چند سال تحت نظر قرار می‌گیرند تا دریافت شود آیا این افراد به طور طبیعی با ویروس آلوده شده‌اند یا خیر؟

این کار زمان‌بر بوده و از ابتدای شیوع پاندمی کووید-۱۹ برای انتخاب مسیری سریع‌تر تلاش شده است که در حال حاضر در واکسن‌های آنفلوآنزا، مالاریا، حصبه، تب دنگ و وبا استفاده می‌شود.

"آنتونی فائوچی" مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا گفت که پروژه‌ای در این موسسه‌ آغاز شده که در آن یک شاخه از کروناویروس جدید تولید می شود که اگر لازم باشد، می‌تواند برای توسعه یک مدل از عفونت انسانی تجربی استفاده شود.

این شاخه کرونا روزی می‌تواند به داوطلبان تزریق شود تا تاثیر واکسن‌های تجربی آزمایش شود.

اما نکته اینجاست که بر خلاف بیماری‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، پزشکان هنوز اطلاعات کمی راجع به نحوه درمان بیماران "کووید-۱۹" دارند که انجام این آزمایشات را خطرناک‌تر می‌کند.

موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نکرده و انتظار نمی‌رود که تا پایان سال جاری میلادی این کار انجام شود. تا این زمان نتایج مراحل نهایی آزمایش بالینی سه پروژه بزرگ واکسن کرونا متعلق به شرکت‌های "فایزر"،"مدرنا" و "استرازنکا" مشخص می‌شود.

"دیوید دیمرت"(David Diemert) مدیر واحد آزمایشات واکسن در دانشگاه جورج واشنگتن گفت که با چنین آزمایشاتی برای "کووید-۱۹" مخالف است.

وی افزود، "دانش ما محدود است". ما درمانی نداریم که تضمین کند می‌توانیم کسی را که به شدت بیمار شده، درمان کنیم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا