ثبت یادگارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی منسجم نبوده است

منصور غلامی روز شنبه در مراسم رونمایی از دانشنامه آزادگان که در پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: سالگرد بازگشت آزادگان، هر ساله یادآور حماسه های گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و انتظار برای بازگشت این عزیزان به وطن است.

وی با بیان اینکه ما در ثبت یادگارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی یا منسجم کار نکردیم یا منسجم منتشر نکردیم، افزود: منابع عظیمی از معارف دینی، ظرفیت ها و توانمندی های انسانی منبعث از تربیت دینی در آثار به جا مانده از انقلاب اسلامی وجود دارد؛ چه دوران پیش از پیروزی که مرحله ای مهم از تاریخ است و چه دوران پیروزی انقلاب و درگیر شدن در جنگ تحمیلی و پس از آن، هیچ گاه از معاندان رها نشدیم.

وزیر علوم با بیان اینکه دوره رهایی آزادگان هم جزء دوران مقاومت محسوب می شود، گفت: بسیاری از گفته های آزادگان نشان می دهد، آن دوران بسیار ویژه بود و آنچه در این دانشنامه ثبت و ضبط شده، بسیار ارزشمند است.

غلامی ابراز امیدواری کرد که این زحمات به عنوان نمونه‌ ای از تلاش برای تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی باشد و زمینه ساز تامین منابع با ارزش برای تحقیقات و تلاش‌ های علمی نسل جوان قرار گیرد.

مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه آزادگان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز بازگشت شکوهمندانه‌ آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشکده‌ دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا