اسپیس ایکس ماهیانه ۱۲۰ ماهواره فراهم می کند

 از آنجا که مأموریت استارلینک با پرتاب ماهواره‌های بیشتر و بیشتری به مدار زیرین زمین در حال انجام است، همچنان جزئیات بیشتری در مورد این ماموریت فاش می‌شود. شرکت اسپیس ایکس در یک ارائه نظارتی به کمیسیون ارتباطات فدرال(FCC) در تاریخ ۳۱ ژوئیه، میزان سرمایه‌گذاری شرکت در این پروژه، ساخت ترمینال کاربری آینده و همچنین قابلیت‌های تولید خود را توضیح داده است.

نخستین مأموریت ماهواره‌ای استارلینک در ماه مه سال ۲۰۱۹ آغاز شد. اکنون پس از ۹ ماه پرتاب ماهیانه و مستقر کردن بیش از ۵۰۰ ماهواره در مدار زمین، این مأموریت بزرگترین صورت فلکی ماهواره‌ای را که تاکنون جهان به خود دیده، ایجاد کرده است.

البته این پروژه به هیچ وجه حتی نزدیک به پایان خود نیز نیست، زیرا تنها تا قبل از پایان سال جاری میلادی، اسپیس ایکس انتظار دارد ماهواره‌های بیشتری را طی پنج تا هشت ماموریت دیگر پرتاب کند.

اگرچه این پرتاب‌ها به طور گسترده‌ای در سطح عمومی به اشتراک گذاشته شده‌اند، این شرکت هنوز در مورد زیرساخت‌های تولید ماهواره خود که هنوز تکمیل نشده است، جزئیات چندانی اعلام نکرده است.

اکنون از اطلاعات ارائه شده به FCC مشخص شده است که اسپیس ایکس هر ماه ۱۲۰ ماهواره در کارخانه "ردموند" در واشنگتن می‌سازد. همچنین گویا این شرکت ماهیانه بیش از ۷۰ میلیون دلار صرف توسعه و تولید هزاران ترمینال کاربری می‌کند.

کارخانه "ردموند" دارای حدود ۱۴ هزار متر مربع فضای کار است که یک سوم آن به مونتاژ ماهواره‌ها اختصاص یافته است. طبق محاسبات، این بدان معنی است که اسپیس ایکس می تواند ظرف ۳ سال با ساخت ۴۴۰۰ ماهواره فاز اول برنامه خود را محقق کند. اما برای رسیدن به فاز دوم با حدود ۱۲ هزار ماهواره و به دنبال آن فاز سوم با حدود ۴۰ هزار ماهواره، اسپیس ایکس نیاز به ادامه فعالیت خود دارد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا