آیا ضدعفونی کردن مسواک فرد مبتلا به کرونا ضروری است؟

همسرم مبتلا به بیماری کووید 19 شده و در قرنطینه خانگی است.آیا ضدعفونی کردن مسواک فرد مبتلا به کرونا بعد از هر بار استفاده ضروری است؟

بیماری کووید-19 یک بیماری مسری است که از طریق تماس با ذرات تنفسی فرد مبتلا انتشار پیدا می کند. به همین دلیل مسواک می تواند نقش مهمی در انتشار بیماری داشته باشد. جداسازی و ضدعفونی کردن محیط از جمله اقداماتی است که در شرایط ابتلا به این بیماری باید رعایت شوند.

اما برای جلوگیری از انتشار بیماری از طریق مسواک توصیه می شود از نگهداری مسواک ها در کنار یکدیگر خودداری کنید. از نگهداری مسواک در محیط گرم و مرطوبی مثل سرویس بهداشتی و حمام خودداری کنید.

هم چنین به منظور ضدعفونی مسواک لازم است آن را به مدت 30 دقیقه در لیوانی حاوی دهان شویه قرار دهید سپس بخوبی آن را با آب بشویید و چند دقیقه در جایی بگذارید تا خشک شود. سپس با گذاشتن آن در درپوش مخصوص از آلوده شدن مجدد آن جلوگیری کنید.

توصیه می شود درصورت ابتلا به بیماری، پس از بهبود یافتن مسواک خود را حتما عوض کنید و مسواک قدیمی را به روشی کاملا ایمن در سطل زباله بیاندازید.

همچنین تاکید می شود که در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 و یا ابتلای یکی از اعضای منزل به این بیماری، مسواک را با استفاده از آب اکسیژنه 5 صدم درصد به مدت حداقل یک دقیقه ضدعفونی کرده، سپس به مدت 10 دقیقه آن را در لیوان آبی قرار دهید. سپس آن را به خوبی با آب بشویید و استفاده کنید. 

منبع: موسسه ملی تحقیقات سلامت ایران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا